Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?
Kakao 39 27,86%
Varm sjokolade 83 59,29%
1-2-3 posedrikk/oppvarmet sjokolademelk 12 8,57%
Solbærtoddy 6 4,29%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-16, 20:36   #41
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?

Ikke noe jeg drikker ofte, jeg prøver å være forsiktig med sukker og tåler ikke laktose, men vi har laget noen ganger i det siste med 70% sjokolade og laktosefri melk, og det ble veldig godt! Kakaovarianten synes jeg må ha mye sukker for å bli god, den blir ofte litt bitter. Ungene har fått oppvarmet sjokomelk noen ganger, men den foretrekker de egentlig kald.

Gammel 23-01-16, 20:53   #42
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg foretrekker varm sjokolade av disse. Varm melk med Nutella oppi er også godt, men veldig søtt.

Skal jeg lage noe varmt til bare meg for å kose meg, så foretrekker jeg hjemmelaget chai.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 21:08   #43
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Kakao lagd på laktoseredusert melk. Liker den sterk og ikke altfor søt.

Gammel 23-01-16, 21:09   #44
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg liker alle varianter (unntatt solbærtoddy ), men foretrekker kakao. Syns varm sjokolade blir litt for søtt og mektig.

Mektig, ja, det er jeg enig i, men søtt? Jeg bruker 70 % sjokolade og den er ikke særlig søt. Jeg synes at det blir for søtt når det baseres på rettikoppen eller kakaopulver. Så folk er vel forskjellige da, i smaksløkene også.

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg foretrekker varm sjokolade av disse. Varm melk med Nutella oppi er også godt, men veldig søtt.

Skal jeg lage noe varmt til bare meg for å kose meg, så foretrekker jeg hjemmelaget chai.

Ååh, det er godt det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 21:31   #45
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg blir kvalm av varme sjokoladedrikker. Kan til nød ta meg en kaffe mocca.

Ungene liker kun oppvarmet oboy, så kakao har jeg helt sluttet å lage. De vil stort sett ha med seg oppvarmet husholdningssaft når de har uteskole eller på tur.

Gammel 23-01-16, 22:17   #46
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Drikker alt dette, men i praksis oftest rett-i-koppen-varianten - rett og slett fordi jeg er veldig lat. Vi var på besøk hos venner i dag og fikk servert kakao laget på sjokoladepulver, sukker og melk, og min kjære sønn utbrøt: "Kakao i kjele, faktisk!" Det hadde han aldri sett før, gitt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 22:21   #47
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den hos Jordbærpikene.

Ellers varm sjokolade, med krem.

Gammel 23-01-16, 22:24   #48
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Mocca.
Men må jeg velge av de nevnte må det bli kakao. Ungene liker også bare det.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 22:53   #49
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanlig kakao på kakaopulver i kjele, med raust med både kakaopulver og sukker.

Varm sjokolade blir det et eller annet galt med, uten at jeg klarer å sette fingeren på hva.

Kakao på 1-2-3-pulver er rett og slett ikke verdt verken bryet eller kaloriene.

Gammel 24-01-16, 05:13   #50
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle andre i husstanden foretrekker rett-i-koppen-varianter.
Jeg syns varm sjokolade er best. Gjerne laget på H-melk. Men det tror jeg jeg har laget to ganger.

Det går stort svett i rett-i-koppen gjennom vinterhalvåret her.

Gammel 24-01-16, 07:46   #51
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Varm sjokolade. Servert med vaniljeis og cappuchinostrø. Evt også m jegermaister, men det er ikke til hverdags.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-16, 09:13   #52
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Varm sjokolade laget med h- melk og gammeldags kokesjokolade.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-16, 09:17   #53
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg foretrekker kakaopulver og kjele. Som barn fikk jeg alltid smeltet sjokolade i melk fordi moren min mente det var best og fordi det ikke dannes snerk på det.

Mine barn får nesten alltid snerkekakao. De liker 1-2-3 toddy og 1-2-3. Posekakao også.

Hvilken uttalelse kom vennebarna med, Odelia?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-16, 11:07   #54
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker alle variantene, men unntak av sånne lavkalori Options-greier, som rett og slett smaker dynge.

Den aller beste kakaoen, er sånn fra kafeteria, fra sånn automat med bilde av dame på. Eller kanskje den ikke er best, kanskje det bare er minnet av hvor stas det var å få sånt, som gjør den best.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-16, 11:09   #55
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg foretrekker kakaopulver og kjele. Som barn fikk jeg alltid smeltet sjokolade i melk fordi moren min mente det var best og fordi det ikke dannes snerk på det.

Det gjør det jo, hvis man varmer melka for mye og avkjøler den for fort uten å røre. Ingen forskjell der.

Gammel 24-01-16, 11:27   #56
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Liker alle varianter, men foretrekker vanlig kakao. Gutta mineforetrekker sjokolade. Men som oftest blir det 1-2-3 varianten. Den blir helt grei når jeg bruker ca halvt om halvt med melk og vann. Ingen av oss er glad i drikke som blir for varm, derfor rører jeg ut pulveret med 1/2 mengde kokende vann og etterfyller resten med kald melk, da er den drikkeklar med en gang og får litt fyldigere smak.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-16, 11:35   #57
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kakao som beskrevet i HI har jeg aldri laget.
Jeg liker varm sjokolade.

Gammel 24-01-16, 13:04   #58
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg liker alle variantene, men unntak av sånne lavkalori Options-greier, som rett og slett smaker dynge.

Den aller beste kakaoen, er sånn fra kafeteria, fra sånn automat med bilde av dame på. Eller kanskje den ikke er best, kanskje det bare er minnet av hvor stas det var å få sånt, som gjør den best.

Ja, enig, den er kjempegod! (Og det er ikke bare minnet, for jeg kjøper den fortsatt når jeg får sjansen, typisk på ferietur!)

Gammel 24-01-16, 14:16   #59
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varm sjokolade, med litt ekstra vanilje, rom eller kanel.

Gammel 24-01-16, 14:19   #60
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg noterer meg at får søke mot Nelly Nickers eller Polyanna om jeg skulle gå meg vill på skitur

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Hvilken uttalelse kom vennebarna med, Odelia?

Det var venninnen min som, etter mange år og utallige turer i skog og fjell hvor hun har stått for kaffetermosen til oss voksne og jeg for kakaotermosen til barna, fortalte meg at barna hennes egentlig ikke liker kakao laget i kjele, men foretrekker posekakao. Og at de bruker å spørre om moren kan lage kakaoen når de er hos familie som lager kakao i kjele (fordi de vil ha posekakao), men at det merkelig nok har gått greit de turene vi har hatt sammen, for de har jo drukket den jeg har laget (om enn muligens ikke så mye som de kanskje hadde drukket om de hadde hatt den andre varianten, men det holder egentlig med én kopp hver når de er 7 barn som skal dele 1 termos). Jeg ble litt da hun fortalte det, for vi har jo turet sammen i mange år og det forundret meg at jeg ikke hadde fanget det opp (i tillegg til at venninna mi lager ALT fra bunnen av så tanken hadde aldri slått meg engang).

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Helt enig! Jeg elsker å føde fordi de har så sykt god kakao i kantina på sykehuset, og jeg har brukt å ha en slik under hver fødsel (bortsett fra under siste, for den gikk så fort at vi ikke rakk å kjøpe). Ja, og så i hver lunsjpause da jeg hadde det der

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.