Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?
Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.
Ser at flere skriver at de hadde gitt til begge to (det hadde vi også), men er det slik at man ikke hadde våget å bare gi til den ene om det var det som føltes naturlig/forsvarlig?
Usikker på hva du egentlig spør om. For min del synes jeg det er naturlig å ha med gave til noen man er invitert i bursdag til, selv om det evt. ikke er noen man er mye sammen med til vanlig. Vi ville ikke komme på tanken å ikke kjøpe til begge, med mindre det ble kommunisert på forhånd at man skulle det - for eksempel for å redusere gavemengden. Det er jo en god og forståelig grunn, men dette må nok sies eksplisitt dersom man vil at gjestene skal tenke sånn.
Poden var en gang i bursdag der fire kamerater feiret sammen. Da fikk vi en e-post på forhånd om at foreldrene ikke ønsket at vi skulle legge mye penger i gavene, for hovedsaken var å ha det gøy sammen. De skrev at vi ikke skulle bruke mer enn maks 50 kr fra hver familie til hvert barn, og oppfordret oss til å gjerne gå sammen flere for å spleise. Det synes jeg var en veldig fin og grei ordning, for det er ikke lett å finne en ordentlig gave til 50 kr, men om 3-4 går sammen, er det lettere.