Sv: Hvor stort var ditt barn da dere byttet fra førsteklassesekken?
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Her var det også enighet blant foreldrene på trinnet til tvillingene om at den skulle brukes så lenge som mulig. Mange måtte riktignok bytte den ut et stykke ut i andreklasse, fordi den da gikk opp i sømmene. Det var ikke diskutert med eldste, men det var også mange der som brukte den til og med tredje. Det med at det bare er førsteklassingene som skal ha dem er bare noe enkelte skoler har funnet på. Og andre steder byttes den ut på grunn av press og "alle andre får". Men det er ikke intensjonen fra de som gir sekkene.
http://www.an.no/nyheter/presses-til...s/1-33-5233261 (riktignok en gammel artikkel, men regner med den er like aktuell fortsatt)
Jeg ser jo ut ifra bildet du la inn hvilken skole barna dine går på, på vår skole, som jo er naboskole med deres, er det ikke noen slik enighet. Sett bort fra enigheten noen av barna i mellom om at det er en sekk for førsteklassinger. Alikevel ser jeg at det gjøres begge deler, noen har førsteklassesekken videre, andre får ny til starten i 2. Mest av det siste. Vi har valgt siste, både fordi det tydeligvis var viktig for vår sønn, men også fordi jeg opplever kvaliteten på de orange sekkene som ganske dårlig. Den var både sliten og litt knapp til min straks 2. klassing nå på slutten av 1. klasse. Han er ganske lang for alderen.