Sv: Hva er vold?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Selv har jeg absolutt ikke nok juridisk kompetanse til å intuitivt skjønne alvorlighetsgrad ut fra dommen (og i parents bemerket: er det ikke det en journalist skal gjøre? Formidle hva som har skjedd på en slik måte at også jeg - som da ikke er jurists - skal få en korrekt forståelse av hva som er skjedd. Jeg skal da ikke måtte sitte på et privateid hobbyforum, og få en masse teskjeforklaringer fra en rekke anonyme (!) privatpersoner)
Nei, ikke sant, det skal ikke være nødvendig.
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Jeg fikk helt klaustrofobi på slutten av tråden her, så jeg svarte nok mer iltert enn det som var nødvendig og ber både Pøbelsara og Maria Singer om unnskyldning for det.
Alt i orden. Jeg hadde samme følelse litt tidligere i tråden i går, da jeg selv opplevde å ha skrevet nøyaktig det samme mange ganger, men så var det én forklaring som var tydeligere for mottakeren enn alle de andre likevel. Kommunikasjon, ass. 
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Nå så jeg akkurat at dette kan komme endringer på, altså at barn kan avhøres etter bekymringsmelding uten at foreldrene anholdes. Aftenposten skriver om det her.
Jeg har ikke tilgang til artikkelen, er det noen som vil gjengi mer av innholdet?
|