|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er vold?
Selvfølgelig skal du tro at barnet har snakket sant. Men verken du eller jeg vet om det var en enkelthendelse i frustrasjon eller om hun utøver vold på jevnlig basis.
|
|
|
#162 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Som nokon sier, hvis saken hadde blitt henlagt, hadde jeg vært enig med deg i dette. All den tid det foreligger en avgjørelse her, synes jeg det blir helt merkelig å trekke den avgjørelsen i tvil. Jeg mener at det du gjør når du sier at "vi vet ikke alt" når det faktisk foreligger en avgjørelse slik det gjør her, blir å så tvil om at avgjørelsen er riktig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#163 |
|
By the Sea
|
Det er det ingen grunn til å mene. Med min "vi vet ikke alt", så tenker jeg på at vi har kun hørt hennes side, vi vet ikke noe om BV sin utredning og om politiets opplevelse og vurdering etter gjennomførte intervjuer.
|
|
|
#164 |
|
By the Sea
|
Nå må du gi deg. Ikke på noe punkt har jeg sagt at jeg ikke tror at avgjørelsen som foreligger er riktig! Jeg tror den er riktig.
|
|
|
#165 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er vold?Zoë.
Jeg ser at du har redigert mange av innleggene dine i etterkant. Men ut ifra de tre sitatene her ser det ut til at du fortsatt mener at dette er en sak som har oppstått på grunn av løse rykter. Det stemmer rett og slett ikke at at vi ikke vet noe som helst om hendelsen, fordi vi vet at politiets "opplevelse" er at det var vold. Jeg skjønner ikke hvorfor du ser ut til å ignorere det. Som pøbel og nokon skriver over her, så hadde argumentene dine vært fornuftige dersom vi faktisk ikke visste noe om saken, men det er jo ikke slik. Jeg synes også at du skriver mye om akkurat denne saken til å si at du diskuterer rent generelt? |
|
|
|
|
|
#166 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er vold?Det siste først - ja, altfor mye. Jeg er opptatt av det generelle aspekter, men blir stadig (som dere andre) dratt inn i diskusjonen om den spesifikke saken.
|
|
|
#167 |
|
Det kan hende formuleringen min var upresis. Jeg sikter til saker hvor man bare har påstander om utøvd vold, og lite annet å forholde seg til. Det har virket som om du mener dette er en slik sak (med bare påstander, hvor ingen vet noe i den ene eller andre retningen), noe det ikke er. Tallene du henviser til (1 av 10) gjelder jo heller ikke saker hvor påtalemyndigheten mener det kan bevises et straffbart forhold, så jeg synes virkelig at det er uklart hva du mener her. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er vold?Det er ikke uklart hva jeg mener og om jeg må skrive de samme tingene en gang til, så blir jeg
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 04-06-15 kl 02:15. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Sv: Hva er vold?Ok. |
|
|
|
|
|
#170 |
|
Sv: Hva er vold?Eh, du redigerte akkurat det siste innlegget ditt ved å legge til mer tekst. Dette ble lagt til i etterkant:
Jeg skjønner forøvrig ikke hvilke rare spørsmål og tøysete påstander du sikter til. Jeg misforstår deg da ikke med vilje, jeg oppfatter deg rett og slett som uklar. |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Leser
|
Veldig vanskelig å ha diskusjoner når innleggene redigeres i etterpå. Selv har jeg absolutt ikke nok juridisk kompetanse til å intuitivt skjønne alvorlighetsgrad ut fra dommen (og i parents bemerket: er det ikke det en journalist skal gjøre? Formidle hva som har skjedd på en slik måte at også jeg - som da ikke er jurists - skal få en korrekt forståelse av hva som er skjedd. Jeg skal da ikke måtte sitte på et privateid hobbyforum, og få en masse teskjeforklaringer fra en rekke anonyme (!) privatpersoner)
|
|
|
#172 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er vold?Jeg la til mer fordi det var midt på natten, og jeg trodde at andre sov
|
|
|
#173 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er enig i at det er en interessant debatt. Samtidig må jeg si at jeg leste innleggene dine som Marla refererte som om du mente at vi i denne saken ikke visste. Og jeg er enig i at vi alltid må belyse saker fra alle sider, men samtidig er det viktig å noen ganger ta et klart standpunkt. Når det gjelder vold i nær relasjoner er det til ingen måte til hjelp for ofrene at man begir seg inn i endeløse på-den-ene-siden-og-på-den-andre-siden-betraktninger.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva er vold?Eg er veldig glad for dei presiseringane du Zoë gjorde mot slutten av diskusjonen i går, om at du diskuterte BV si agering generelt og ikkje HI og den aktuelle saken. Likevel, eg tenker det du peiker på fleire gonger blir om ein avsporing frå spørsmålet i HI og når du ikkje presiserer at du beveger deg bort frå denne saken, blir det lett å misforstå det du seier.
|
|
|
|
#175 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er vold?Jeg ser at det ikke gangner diskusjonen at vi har så mange spor på gang samtidig, og jeg har helt sikkert vært skyldig i å ville diskutere mange ting på én gang i ett og samme innlegg.
|
|
|
#176 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva er vold?Nå så jeg akkurat at dette kan komme endringer på, altså at barn kan avhøres etter bekymringsmelding uten at foreldrene anholdes. Aftenposten skriver om det her.
|
|
|
#177 |
|
Nei, ikke sant, det skal ikke være nødvendig.
Alt i orden. Jeg hadde samme følelse litt tidligere i tråden i går, da jeg selv opplevde å ha skrevet nøyaktig det samme mange ganger, men så var det én forklaring som var tydeligere for mottakeren enn alle de andre likevel. Kommunikasjon, ass. Jeg har ikke tilgang til artikkelen, er det noen som vil gjengi mer av innholdet? |
|
|
|
|
|
#178 |
|
saftig
|
Hvis du vet at barnet fremdeles lever med fysisk og psykisk vold så kan det være på sin plass å sende ny bekymringsmelding.
"Barn kan bringes inn til avhør uten at voksne som er mistenkt for vold og overgrep siktes først. Dette gikk Justiskomiteen inn for torsdag, da den behandlet forslag om lovendringer i straffeprosessloven om avhør av barn og særlig sårbare voksne.
|
|
|
#179 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hva er vold?Jeg er småskeptisk. Hvis mitt barn blir tatt inn til avhør vil jeg gjerne få sikre meg at hun blir godt ivaretatt. Begge ungene mine har skjulte handicap. Jeg stoler ikke på at politiet/barnehuset husker å skaffe tegnspråktolk, eller skjønner at barnet kun svarer helt nøyaktig på det spørsmålet barnet har oppfattet (som gjerne er noe helt annet enn det den voksne tror h'n har stilt).
|
|
|
#180 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er vold?Safran, vi har løpende kontakt.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 04-06-15 kl 20:51. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|