Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Jeg syns det blir et umulig krav om man alltid skal gjøre ting 100 %. Da syns jeg at man, som Katta nevner, beveger seg over i det fanatiske.
Jeg vil tro hva man velger å fokusere på ofte avhenger av hvor enkelt det er å finne en erstatning. Å finne annen jus som ikke har blitt filtrert ved hjelp av animalske stoffer (jeg visste ikke at animalske stoffer var innblandet!) vil jeg tro er forholdsvis lett. Å finne fargerike Non Stop-aktige sjokoladebiter uten spor av nøtter er ikke like enkelt. Hvis alt skal være 100 % tror jeg fort man ender opp med å droppe hele greia, og det syns jeg vil være synd.
Jeg klarer ikke å forstå at det å spise fargerike Non Stop-aktige sjokoladebiter uten spor av nøtter er så viktig at man opphever en selvpålagt boikott av et selskap. Hvis jeg skulle tatt skrittet så langt at jeg boikottet et selskap hadde det virkelig vært viktig for meg. Jeg ser ingen grunn til å hevde at jeg boikotter noe for deretter å velge å kjøpe noe derfra fordi det passer meg akkurat der og da. Fargerike Non Stop-aktige sjokoladebiter er ikke så viktig, tenker jeg. Da synes jeg du kan kalle en spade for en spade og innrømme at du kjøper produkter fra Nestle.