|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
fri
|
Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriereHvis du ønsker være i fred og ro for damer som har lyst til å treffe deg også, så bør du ikke dra til Arendal. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriereFred og ro og titte på livet er ikke Kristiansand. Jeg syns det er en slitsom, litt harry by, men det er med forbehold om at jeg har mest vært der på Quartfestivalen.
|
|
|
#27 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriereGrimstad. Der kan du spise soft-is på brygga og gå på Platebaren, som er verdas beste kombinerte kaffebar og musikkbutikk.
|
|
|
|
#28 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriereIkke langt mellom noen av stedene men ville nok valgt ett sted mellom Kr.sand og Arendal.
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere
Nei, nå var jeg slem. Jeg liker ikke når folk kaller min by stygge ting, så jeg burde holde meg for god til det selv.
|
|
|
#30 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriereHvilke avstander snakker vi om? Er det langt mellom Risør og Arendal? Mellom arendal og Lillesand?
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Neida, tar meg ikke nær av det. Byen var mer harry før enn nå. Den er blitt mye bedre de siste årene, mye som har skjedd her på mange fronter.
|
|
|
#32 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriereGrimstad ligger mellom kr.sand og Arendal. Fra Grimstad til arendal er det vel ca rett i underkant av 2 mil, fra grimstad til Kr.sand er det vel 4 mil?
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Ja, Grimstad er mellom Arendal og Lillesand. Det er korte avstander altså. Bruker 50 minutter fra Kr.sand til Grimstad (bil) og rundt 20-25 til Lillesand. Veien er veldig, veldig bra nå.
|
|
|
#34 |
|
fri
|
50 minutter fra Kristiansand til Grimstad, da kjører du sakte. Jeg bruker 40 minutter fra Arendal til Kristiansand, både til sentrum og til flyplassen. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriereDu må først og fremst velge et sted toget faktisk stopper. De har jo bygget sørlandsbanene slik at den ikke skulle bli tatt av tyskerne eller noe sånt, så den ligger stort sett utenfor allfarvei.
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriereMan trenger ikke å velge en by med togstopp. Det går tett med busser fra Kristiansand til de andre byene. Eneste av byene som er nevnt som et håpløs med buss er Farsund, men med god planlegging kan det også gå. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriereKlart du vil til Grimstad! Et veldig koselig sentrum, akkurat passe lite. Små butikker i gamle trehus. Gode fiskekaker fra Fiskeutsalget. Flere fine steder å drikke kaffe eller spise også, Platebaren er smekkfull og serverer god mat til lunsj, på Cafe Ibsen får du bord med duk, den gamle sørlandsstemningen og lekre kaker, vil du spise knallgod og kortreist mat(og forbausende rimelig), velger du prisbelønte Smag&Behag nederst i gågaten. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|