|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
Epikur
|
![]() Sv: Taco med det lille ekstra?Ja, det er jo en todagersprosess, så like greit å lage masse. ostesausen kan også fryses, så da er det plutselig helt overkommelig det hele.
![]() |
#83 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Taco med det lille ekstra?
Det er et inaktivt gjærpulver som smaker ost (inneholder masse B-vitaminer osv). Jeg bruker det i stedet for ost og for å få god smak på diverse ting, men du kan sløyfe det eller bruke noe tilsvarende. Jeg er næringsgjærjunkie så jeg bruker det i omtrent alt, men i ditt tilfelle kan du bare skippe det altså.
![]() |
#84 |
Personlig pessimist
|
Det kjenner jeg hadde blitt i drøyeste laget selv for meg... Det tar lang tid og det er mye kjevling.
![]() |
![]() |
#85 |
Helt konge
|
![]() Sv: Taco med det lille ekstra?Da er vi i gang!
Denne ble knallsterk og god!
Jadda, dette fikser du.
Har lagd bønnestuingen og den var nyyydelig Dixi.
Vi droppet det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Kanskje den som ligger i Madam Mims gamle ukemenyer? Tråden er klistret og oppskriften er en av de første. Jeg har laget den flere ganger, den er veldig god, men jeg har kommet frem til at jeg foretrekker den med bortimot halvparten av ostemengden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Taco med det lille ekstra?Jeg pleier å lage en melkefri "ostesaus" som smaker veldig cheddar-ish. Alle jeg har servert den til har syntes den var kjempegod og ostete. Sånn hvis noen ikke tåler eller vil ha melk men allikevel kunne tenke seg ostesaus. Den funker fint på pizza og. Deilig å dyppe nachochips nedi, jeg forspiser meg hver gang.
![]() |
#91 |
lettere utlada
|
Jeg lager denne nå i kveld, og er veldig spent. Jeg har bare fått den servert, aldri laget den.... venninna mi kommer på kosekveld, så da skal vi ha salsa roja.
![]() |
#92 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den ser helt rått god ut!
![]() |
#93 |
lettere utlada
|
Nei ikke så stor porsjon! Jeg lager med 5 relativt store tomater, 3 chili,fikk ikke tak i serano peppers ( ja det heter serano chili på norsk) så det blir vanlig grønn og rød, 4 hvitløksfedd og en løk. Pluss MYE koriander, for det er det beste jeg vet! Og så bruker jeg salatløk i stedet for vanlig gul løk. Men det er bare fordi jeg liker bedre smaken på den.
![]() |
#94 |
lettere utlada
|
Jeg tok utgangspunkt i oppskriften og "forbedret" den litt.
![]() |
#95 |
Off the map.
|
På de butikkene jeg har vært har det bare vært en type chili, så da har jeg tatt den.
![]() |
#96 |
lettere utlada
|
Vi har veldig godt utvalg i forskjellig type chili på flere av butikkene her, men den jeg var i i dag var selvsagt tom for serano. Jeg er veldig glad i sterk mat, så jeg tar ikke frøene ut. Og for min del var 3 chili litt i minste laget. Fikk ikke nok kick.
![]() |
#98 |
snur
|
Ca. hvor lenge stekte du dem og grader? Så bare kjørte du alt i blender eller stavmikser etterpå?
![]() |
#99 |
lettere utlada
|
Ca 180 grader og til chilien var litt brent og løken var blank.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|