|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/
Jeg er enig i dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
Mange 11åringer er drevne i bruk av sosiale medier, ja. Har de ikke allerede Instagram, FB, snapchat etc. så sender de SMS, og det er enkelt å være tøffere skriftlig enn å ta det ansikt til ansikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/......
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 01-12-14 kl 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
By the Sea
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Nyttig innspill, Syrin.
![]() |
#105 |
Textrovert
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Dette skjer tydeligvis overalt. Jeg fikk akkurat nå en felles-e-post fra skolen om stor Instagram-bruk blant barna, og at mange elever var blitt avbildet uten samtykke. Noe av innholdet var av den karakter at skolen har kontaktet politiet. Jeg er glad for at skolen her tar slikt på alvor.
![]() |
#106 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Veldig godt håndtert av politiet, synes jeg, og så langt av skolen! Men du har jo tatt dette veldig riktig, Magica. Nyttig å vite om dette, jeg må følge enda bedre med, merker jeg.
![]() |
#107 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Det var utrolig flott at du delte, Syrin. Det er et kjempeviktig innspill.
![]() |
#108 |
Yes, we can!!
|
Utrolig viktig og riktig!
![]() |
#109 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Syrin; takk for at du deler. Viktig side av både denne og tilsvarende saker.
![]() |
#110 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Syrin: takk for at du deler.
![]() |
#111 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Jeg må si jeg er overrasket over hvor stort fokus på straff det er for et barn på 11 år. Han er en liten gutt som har tråkket feil, ikke et voksent menneske med evne til å se konsekvenser for sine handlinger enda. Beklager, men akkurat nå ligger sympatien min hos denne gutten. Og det selv om jeg synes det han har gjort er forkastelig.
![]() |
#112 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er helt enig med deg. Å kaste ut barnet fra fotballen på grunn av én feil (om enn alvorlig) synes jeg er helt sjokkerende at i det hele tatt kan foreslås. Ekskludering fra fellesskapet er vel ærlig talt det verste vi kan gjøre mot noe menneske, og den beste oppskriften på å forsterke negativ adferd.
![]() |
![]() |
#113 |
søt
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Joda, vi er ikke uenige altså. Men hvis man ser litt mer isolert på dette med fotballen så har de fra før ganske tydelige "regler" på nulltoleranse for mobbing og hvis noen slenger ut av seg stygge ting på kamper og treninger så blir konsekvensen/straff "utvisning" i kortere (minutter) eller lengre periode (en trening etc). Saken er vel at dette ikke skjedde PÅ trening. Men det skjedde i fotballmiljøet.
![]() |
#114 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Rett og galt i di sak er veldig vanskeleg å seie tenker eg Magica -det er så mykje anna som spelar inn, f.eks tidlegare erfaring med guten - andre problem etc.
![]() |
#115 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Jeg synes det høres ut som både dere, politiet og skolen så langt har taklet denne saken veldig godt. Jeg mener i likhet med flere her at bortvisning fra fotballen ikke hører hjemme her, så lenge dette ikke er en sak som har sitt utspring der. Det bør være en tydelig sammenheng mellom reaksjon og det overtrampet som er begått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sist redigert av Hot Lips : 28-11-14 kl 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
søt
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Takk for alle gode ord.
![]() |
#118 |
Glamorøs
|
Ja, det syns jeg også. Jeg vet ikke om det er noe særlig læring av å bli utestengt fra alle sosiale arenaer man deltar på heller. Og det er vel læring man ønsker å oppnå, ikke bare straff for straffens skyld?
![]() |
#119 |
I mål
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Jeg synes også det høres ut som om saken er blitt håndtert godt av de fleste involverte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Jeg vil tro at politiet vil henvise dere til konfliktrådet, for å bli enige om konsekvenser der, dersom man ikke blir enige/ eller synes det er vanskelig å ta det privat. Det er vanlig i saker der barn er under den kriminelle lavalder.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|