|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg husker det var litt fint å spise sånne tørre terteskjell med hvit saus som det var ulike grønnsaker og biter av fiskepudding(?) i da jeg var liten. Jeg likte det ikke noe særlig, og spiste skjellene med hvit saus på.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser
Terteskjell er kjempegodt! Det har jeg faktisk bestilt til koldtbord. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserPotetball. Jeg liker det, men har ikke spist det siden jeg var barn. Fryktelig tidkrevende å lage, innbiller jeg meg. Blodpølse med sirup. Jeg tror ikke jeg syntes det var fælt, men det har ikke falt meg inn å kjøpe det i voksen alder. Fiskekaker i brun saus, kjøttsuppe og lapskaus spiser jeg heller ikke lengre, for det liker jeg ikke.
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Potetball spiser vi ikke på hverdagen nei, for det tar unektelig lenger tid enn det meste annet vi spiser. Et par timer i alle fall. i siden jeg først koker en svineknoke en times tid eller mer, selve ballene er vel ikke oppi mer enn tre kvarter til en time, alt ettersom. Det er godt.
|
|
|
#5 |
|
www.bomulls.no
|
Søkte etter denne tråden da jeg lette etter noe, og så dette. Slike terteskjell fylt med hvit saus med reker og amerikansk grønnsaksblanding er kjempegodt. Det kan vi fint spise den dag i dag - det blir helst hvis jeg har jenter på besøk ol. da, for mannen spiser det ikke. Leeeenge siden nå, fikk jammen lyst på!
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Mange år siden jeg har spist det, men det er i grunnen veldig godt!
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserI barneselskap fikk vi formloffskiver med smør, rød gele pyntet med krem. I tillegg var det skiver med banan på. Kake fikk vi alltid skumkake! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Terteskjell er bare så digg. Veldig godt med hønsefrikasse i, også. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
koko
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserHøner er tilbake i butikkene etter noen års fravær. Vi kjøper på rema, Kiwi og EuroSpar. Hønsefrikasse og hønsesuppe. Kylling kan ikke erstatte.
|
|
|
#10 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg har ikke noe problem med å få tak i høne. Jeg tenker nok at kylling også fungerer, men høne er mer smakfullt. Hønsefrikassé er kjempegodt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|