Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En shorts er ikke en shorts

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-14, 12:38   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Dette er jo helt sykt. Men, en venninne av meg var på foredrag med en psykolog som jobbet med barn og unge (som jeg ikke vet navnet på) før helgen, og hun hadde sagt at man så en økning i anmeldelser av unge gutter (15-18 år) i overgrepssaker fordi guttene oppriktig tror at et nei ikke er et nei, men en del av "spillet" jenter spiller rundt egen seksualitet. Jeg aner ikke om hun har noen dekning for å komme med denne påstanden, men om det stemmer er det jo helt forferdelig. Det sier litt om hvilken kultur og påvirkning både gutter og jenter vokser opp under. Det er en objektivisering av jenter ut av en annen verden og både de og guttene blir altså presentert med dette gjennom media og generelle holdninger i samfunnet at det er en vedtatt sannhet at jenter egentlig aldri sier det de egentlig mener og at det bare er å ta seg til rette, fordi det er jo det de egentlig vil. Æsj. Jeg blir kvalm.

Det er veldig skummelt. Vi må lære døtrene våre å si hva de vil og hva de ikke vil. Og vi må lære sønnene våre til å forsikre seg om hva jentene vil og ikke vil. Men det hjelper jo ikke når bøker som dette blir brukt i seksualundervisningen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.