Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reklame for Dyreparken i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-07, 08:23   #21
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklame for Dyreparken i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Spurte du HVORFOR hun hengte opp plakaten?
Kanskje barnehagen fikk noe for det som kommer barna tilgode?

Dyreparken i Kristiansand er forøvrig en fantastisk plass :reklamere: Vi har årskort og er der ihvertfall en gang i mnd.

Nei, det falt meg ikkke inn at de kunne ha fått det av noe, og det ville, i mine øyne, ha gjort det mye verre. Her er det en barnehageansatt som ikke helt har tenkt seg om, ikke en barnehage som har latt seg kjøpe til å øke reklamemengden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 08:51   #22
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Nei, det falt meg ikkke inn at de kunne ha fått det av noe, og det ville, i mine øyne, ha gjort det mye verre. Her er det en barnehageansatt som ikke helt har tenkt seg om, ikke en barnehage som har latt seg kjøpe til å øke reklamemengden.

Ok. Jeg hadde nok ikke reagert selv. Men barnehagen kan nå godt være en reklamefri sone, hvis ikke alle inntektene gikk til barna uavkortet.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 09:24   #23
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er værre med reklame for lokale teaterstykkker o.l. Det er mye enklere å forklare barna at vi ikke kan reise til dyreparken i helga enn å forklare at vi ikke kan på hvert eneste teaterstykke som går. Tror ikke jeg har sett noe reklame i bhg vår, men skoleungene får med seg reklame for teaterstykker hjem.

Gammel 26-05-07, 10:22   #24
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes slikt er koselig og synes du overreagerte. :umoralsk:

Signerer. Jeg klarer bare ikke å la meg vippe av pinnen for noe slikt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 12:20   #25
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syntes du overreagerer. Greit å si i fra at du mener reklame ikke har noe i en barnehage å gjøre, men DU har ikke noe med å ta den ned. Sånn jeg ser det.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 17:02   #26
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt uenig med deg, Pastill. Det er klart vi har noe med om barna våre blir utsatt for reklame i barnehagen! Jeg synes Blå hadde større grunn til å ta den ned, enn den ansatte i barnehagen hadde for å henge den opp.

Gammel 26-05-07, 17:44   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var helt på sin plass at du reagerte. Barnehagen bør være reklamefri sone.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 18:09   #28
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok ikke blitt fullt så sint, men er i prinsippet enig om at barnehager bør være mer kritisk i forhold til hva de ansatte legger i hylla/henger opp.

Hadde jeg skulle "tatt" noen i en slik sak, hadde jeg nok dessuten gått til styrer eller foreldretillitsvalgt. Å kjefte på en av de ansatte, blir litt feil adresse...

Gammel 26-05-07, 23:00   #29
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok reagert som deg, Blå. Dyreparken i Kristiansand er et superkommersielt konsept som retter nok reklame som det er mot barn. De har laget en millionbutikk på å henvende seg og appelere direkte til barn. Jeg velger å ikke eksponere mitt barn for den enorme mengden reklame og snakker aldri om dyreparken til henne - nettopp fordi jeg misliker konseptet. Allikevel vet hun alt om sabeltann og alt som foregår der nede. Jeg kjenner jeg hisser meg litt opp her jeg sitter. Men jeg syns virkelig barnehagen bør være fri for kommersiell reklame. Hva om det hadde vært reklame for Barbie? Det blir helt i samme gaten syns jeg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 23:40   #30
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke reagert, det å ta ned plakaten synes jeg ikke du hadde noen rett til. Du kunne heller sagt hva du mente og så fikk de velge om de ville ta den ned.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.