|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Det eg lurer på i forlenginga av slike diskusjonar, er om det er biologisk eller sosialt at kvinner er meir utsette for for eksempel angst, depresjonar, muskel- og skjelettplager eller andre slike sjukdommar? Er det noko forskning på dette?
|
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?
Hjarteinfarkt er jo eit typisk eksempel på dette. Menn får vondt i venstrearmen, kvinner kan få vondt i ryggen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Ja, nemleg. Og det er derfor eg stusser litt over at resonnementet som ligg bak ein del utsagn i denne (og liknande) diskusjonar:
|
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, de nevnes ganske ofte at såpass stor yrkesdeltakelse selvfølgelig resulterer i høyre sykefravær. Men vi kan vel sammenligne oss med Sverige og Danmark, og vi har jo et veldig mye høyere sykefravær en de også (både under graviditet og i "vanlig" arbeidsliv).
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Ukloke ord.
Kloke ord.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Jeg synes uansett det er viktig å forske på årsaker og slikt.
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei.
Jeg er enig i at slike ting er nyttige å finne ut av. Jeg så for meg forskning der man prøvde å finne fysiske årsaker til fibromyalgi, og det mener jeg er meningsløst. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Dette har jeg tenkt på også.
|
|
|
#9 |
|
Librocubicularist
|
Eg tenker og at meistring er eit nøkkelord i denne samanheng. Samtidig er mi subjektive og personlege erfaring, frå eit pasientperspektiv - som eg trur kan vere generaliserbar - at diffuse og uforklarlege smerter er meir skremmande enn smerter ein har kunnskap om og som har ei forklaring. Sjølv er eg i alle fall ikkje redd nokre ekstra dagar med smerter, men eg er redd for ei langvarig forverring av tilstanden min. Og det trur eg gjeld mange med diffuse og uforklarlege smertetilstandar. Ved å vite meir om kva ein kan gjere utan at det blir verre, vil ein gjerne få eit høgare funksjonsnivå. Og derfor vil kanskje dei som har konkrete, objektive funn som gjer denne typen kunnskap mogleg, ha større vilje til å tenke "det blir ikkje betre av å vere heime". Sjølv har eg i alle fall erfart at eg fokuserer meir på funksjon enn symptom, når eg veit korfor kroppen ikkje oppfører seg som eg forventer. Eg reduserer òg såkalla pain avoidance behavior, etter at eg har lært kva slags bevegelsar som kan føre til reell forverring eller opprettholdelse av smertene og kva som ikkje gjer det.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|