Sv: Reservere sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?
Rine; for meg handler det ikke om at noen seter er mer safe enn andre. Det handler om at jeg i utgangspunktet er utrolig lite glad i å fly, og gjennom årene har jeg funnet ut hvor jeg synes det er best å sitte i forhold støy, bevegelser, lyder og andre ting som gjør at jeg får hjerteklapp og sitter med hjertet i halsen lenge. Det er altså en grunn til at jeg betaler for å få sitte der jeg helst vil, og jeg vil tro at det ikke bare gjelder meg. Så får jeg bare være vrang, da.
For meg funker faktisk Norwegian bedre enn SAS siden jeg kan betale og velge sete fritt. De få gangene jeg har flydd SAS de siste årene har jeg nesten uten unntak blitt plassert langt bak i flyet, og i den grad jeg har fått muligheten til å velge sete i det hele tatt har det vært innenfor de siste ti eller så radene. Det har vært umulig å komme seg lenger fram i flyet. 
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Det som irriterer meg litt er at det ikke hadde vært noe problem å få linket barn under 12 år (som er grensa deres for å reise alene) til den voksnes billett hvis de hadde villet. Jeg synes det burde vært gjort av sikkerhetsmessige årsaker. Jeg synes det er helt greit at voksne (og eldre barn) kan skvises litt for å få garantert sitteplass et sted i flyet eller sammen, men jeg synes vel ikke det er helt greit at småbarn kan plasseres borte fra sine foreldre.
Akkurat dette har jeg ingen problemer med å være enig i. Likevel tenker jeg at når man vet hvordan systemet er, må man enten betale eller protestere til de som faktisk kan endre det - ikke forvente at medpassasjerer tar ansvar.