Sv: Lærerstreik! 2
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Fra Utdanningsforbundet:
"Det er vanskelig å forstå hva som ligger bak det sterke ønsket om mer tilstedeværelse i skolebygget fra KS sin side: Norske lærere ligger allerede på Europa-toppen i binding, de samarbeider mer enn de fleste av lærerne i de 34 OECD-landene - og alle som kan ledelse og arbeidsliv VET at samarbeid ikke skapes gjennom struktur, men gjennom kultur, sier Ragnhild Lied.
- Jeg er redd det har gått prestisje i denne saken for KS-styret. Det lover ikke godt for utviklingen av denne konflikten.
- En fleksibel arbeidstid for lærerne handler ikke først og fremst om lærernes behov, men om elevenes: Den handler om elevenes behov for å få raske tilbakemeldinger på prøver og innleveringer – og om lærernes mulighet til å kunne snu seg rundt og gi elevene undervisning som er ferskvare, tilpasset nivået deres der og da, understreker Ragnhild Lied."
Men korleis kan f.eks forslaget om 4 ekstra dagar på skulen i året til kurs/planlegging gå utover elevane? Dei andre dagane i året vil vel vere som i dag? Eg spør ikkje for å vere frekk. Eg lurer oppriktig og prøver å forstå.