Sv: Lærerstreik!
Opprinnelig lagt inn av elg, her.
Tenk så fint om dere kunne bevise at jeg tar feil.
Jeg har en liten mistanke om at alle som jobber på kontor vaser bort store deler av tiden sin på vg.no og ved kaffemaskinene (det siste er det mye av i serier og filmer, og det bare underbygger mistanken min). Jeg vil ikke kontorarbeiderne noe vondt, altså, men jeg vet ihvertfall om noen som leser innmari mange nettaviser på jobb og jeg vil bare være konstruktiv her, men jeg synes i alle fall at det hadde vært fint om kontorarbeiderne kunne bevise at jeg tar feil her. Kanskje man kunne få en ordning med at at nærmeste overordnede, eller kanskje en kollega, kunne komme overraskende på (liste seg innpå med ullsokker på beina, f.eks?) regelmessig gjennom arbeidsdagen for å se om kontorarbeideren har arbeidsdokumentene på skjermen sin eller om det er vg.no, og så rapportere ved dagens slutt. Hvis de f.eks kunne gjort dette hver dag, hele året, så ville vi jo fått se, da, om kontorarbeiderne jobber effektivt med dokumentene sine. Det ville ihvertfall vært kjempefint for meg å bli kvitt den gnagende tvilen jeg alltid har hatt til at disse som bare sitter på en stol, helt stille, hele dagen virkelig får gjort noe