Sv: Lærerstreik!
Opprinnelig lagt inn av elg, her.
Er det noen mulighet et lærerne tar i bruk klasserom og grupperom når de har behov for stillerom? Så vidt jeg kan se ligner i hvert fall grupperommene mye på det vi bruker som stillerom andre steder? Jeg vet ikke om dette er noe som allerede gjøres, men det er ihvertfall en stor mengde rom som kan benyttes når undervisningen er avsluttet. Grupperommene kan kanskje også brukes av lærere som skal samarbeide for ikke å forstyrre de andre lærerne på arbeidsrommet.
Vi har jo ikke nok grupperom og klasserom til elevene en gang... De rommene blir ledige i 15-tida hos oss, og da er det møter for lærerne fram til 16, samt at en del rom brukes til voksenopplæring. Dessuten trenger i alle fall jeg en del oppslagsverk med mer som det er unødvendig tungvint å slepe rundt. (Jeg har to sett av det jeg bruker mest, så jeg har både hjemme og på jobb.)
Grunnen til at jeg av og til foretrekker å sitte hjemme, er at det blir mer kontinuitet i arbeidet der. Hvis jeg har 45 minutter inneklemt undervisningsfri her og der er det mye mer hensiktsmessig for meg å bruke den tida til å skrive e-poster, ringe foresatte, ta en prat med rådgiver eller helsesøster, planlegge opplegg, leite fram kilder og annet sånt, og så kan jeg heller sitte tre timer i strekk en annen gang og få retta seks tekster i et jafs da. Hvis ikke ender jeg bare opp med å måtte lese gjennom ting flere ganger fordi jeg kommer ut av det. For eksempel. Dette med arbeidsplass er ikke noe stort problem for meg, jeg er fornøyd med min, sjøl om 19 lærere i rommet og elever på døra til stadighet generer en god del støy.
Nå sitter jeg som oftest på jobb innenfor ordinær kontortid, jeg da. Det er bare at de ukene jeg har tatt inn noe som skal vurderes, så må jeg jobbe mye mer enn det for å få det ut igjen innen rimelig tid, mens elevene ennå husker hva vi jobba med. og slik at de kan bruke framovermeldingene til å forbedre neste arbeid. Og blir det 50 timer noen uker, så vil jeg gjerne kunne jobbe 30 en annen når det lar seg gjøre, ellers legger jeg jo ned flere timer enn jeg får lønn for.
Sist redigert av Matilda : 16-08-14 kl 21:33.
|