|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Legger dere føringer for hva slags bøker barna deres får lese?
Samme her.
Jeg ville heller ikke nektet ham å lese den, men ville nok påpekt at den neppe kom til å være noe for ham, fordi den er skrevet for voksne og i stor grad handler om sex. (Prøver han seg på Twilight, kan det derimot hende han får en lekse.
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har ikke lest Twilight, hva er problematisk ved den? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det mest problematiske med den er vel at den er skikkelig dårlig
|
|
|
#4 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Legger dere føringer for hva slags bøker barna deres får lese?Her i huset fører bare ordet "skummelt" til at ungene blir enda mer oppsatt på å lese boka eller se filmen. Jeg aner ikke hvem de har det fra. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Legger dere føringer for hva slags bøker barna deres får lese?Hovedproblemet mitt med Twilight er at den romantiserer en sjalu, voldelig, manipulerende og kontrollerende kjæreste og et kjærlighetsforhold med ekstrem maktubalanse. Dessuten oppfatter jeg den som kvinne- og seksualfiendtlig fordi den legger ansvaret for å ikke "friste" mannen (her: vampyren) på jenta. Jeg skrev en kjempelang rant om dette for et år eller to siden i bloggen min, du er velkommen til å lese mer der.
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Se punkt 13 i dette innlegget. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|