|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bonde skjøt hund
Mona Staddeland, som intervjues i artikkelen, er avbildet med tre løse hunder i området der hunden ble skutt, angivelig fra onsdag denne uken. Løse hunder, altså. Så mye respekt for båndtvang. Hellestøstranden er et mareritt for folk som ikke ønsker å ha fremmede hunder etter seg. Med barn var det en katastrofe å være på tur der, så det gjorde vi svært sjelden selv om det var den eneste stranden vi hadde gåavstand til. Det virker som de fleste hundeeiere som benytter området mener at båndtvangen ikke gjelder i det området, i allefall ikke for deres hund. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Jeg er definitivt ikke for løse hunder, og irriterer meg ofte
|
|
|
#3 |
|
Har ingen tittel
Det tror jeg også, det er i allefall lett å tolke det hele slik. Og jeg kan forstå det (men unnskylder det ikke), for jeg blir rasende over helt bagatellmessige ting når det gjelder hunder, fordi jeg så ofte føler meg forulempet av ansvarsløse hundeeiere. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Bonde skjøt hundOg helt personlig, så irriterer jeg meg også over hvor "fritt" mange sauer går...
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Er det noe jeg er glad for, er det at vi har beitedyr i Norge. Mener du at alle sauer skal gå inngjerdet, så er jeg veldig uenig med deg.
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Jeg skjønner at gjerder over alt ikke er løsningen nødvendigvis, men jeg må likevel si at sauer langs trafikerte veier med 70-80 sone er noe jeg ikke liker. Langs grusveier oppi gokk er det forsåvidt ok, men langs veier med masse trafikk, så synes jeg det er både uheldig og upraktisk. Jeg har stort sett kun opplevd dette med sauer, og ikke andre dyr. Men vi har også hatt kyr gående ute i både skog og mark, men jeg tenker at det må finnes løsninger som gjør at de kan unngå ligge/gå/stå på enkelte veier.
|
|
|
#7 |
|
Har ingen tittel
Sv: Bonde skjøt hundJeg synes at Monsen sitt innlegg har så slagside at det blir parodisk. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|