|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg
Jeg er ganske sikker på at det hadde blitt minst like mye oppstyr om de gjorde det, og jeg synes ikke vi kan ha det sånn at de er bundet på hender og føtter og må ha ungene sine på en skole der de ikke får tilfredstillende oppfølging eller behandling.
|
|
|
|
#122 |
|
Glamorøs
|
Det er jeg enig i.
|
|
|
#123 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Landøya og Nesøya vil jeg påstå? (Men pengesterke finns jo mange steder)
|
|
|
#125 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalgSyns det ville være ganske oppsiktsvekkende om Asker kommune ikke gir et godt tilbud på skolen til disse ungene. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Klar
|
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalgJeg kjenner at jeg ikke klarer å hisse meg veldig opp over dette skolebyttet. Haakon og MM virker som svært fornuftige foreldre, og de har nok hatt en god grunn for å velge å sende ungene sine på privatskoler. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalgKoster virkelig en skoleplass 200 000? Jeg skjønner at mange har råd til det, men for de fleste vil det enten være umulig eller det vil ta enormt av familiens budsjett. Dere som har barn ved denne skolen, betaler dere virkelig denne summen? Brklager hvis jeg graver for mye i private anliggende, men jeg synes det høres grotesk ut. Jeg tror det koster maks en tusenlapp i måneden å være elev på SIS (Stavanger International School), men jeg skal sjekke det grundigere. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalgFor normenn koster det litt i underkant av 100', for utenlandske familier koster det 200'. Noe som gjør at diplomatbarn fra fattige land har råd til å gå der.
|
|
|
#129 |
|
|
Nei, det er for elever som ikke er norske, og som får skoleplass fordi foreldrene jobber midlertidig i Norge. Norske elever betaler bare 100.000...
|
|
|
|
#130 |
|
Shake it out!
|
Det koster 180 000 i året å være elev på ISS, altså en liten smule mer enn 1000-lappen i måneden.
|
|
|
#131 |
|
Shake it out!
|
Ikke i Stavanger. Der betaler man faktisk mer som privatkunde enn som bedriftskunde. Dessverre.
|
|
|
#132 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalgDet må jeg sjekke opp, Milfrid, jeg kan ikke helt tro det før jeg ser det. Det er mulig du har rett, men jeg kjenner godt til ISS av ulike grunner. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Shake it out!
|
Jeg kjenner også godt til ISS iom at datteren min fikk der forrige skoleår.
|
|
|
#134 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalgJa, da har du jo førstehåndskunnskap. Men det er jo en spinnvill pris. Jeg kjenner mange som går der, og jeg har liksom aldri tenkt noe om innteksnivået deres, det har heller aldri vært snakk om kostnader. Det synes jeg er merkelig, all den tid jeg som sagt kjenner mange. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Nei, jeg mener det koster enormt mye å sende barna på ISS og den britiske, i alle fall betaler arbeidstaker høye skolepenger de gangene de betaler (og det er vel normalt de som betaler).
|
|
|
#136 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalgJeg tror Stavanger British School koster rundt 50-60000. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
maler
|
Det står på sidene deres at det koster 150000, men jeg får inntrykk av at man betaler noe mindre hvis det er plass til elever som ikke finansieres av bedrifter.
|
|
|
#138 |
|
Shake it out!
|
Barne- og ungdomsskole eller highschool? Det siste får man stipend som dekker ca halve prisen har jeg forstått. Ellers er det jo noen som får slikt dekket av arbeidsgiver, helt eller delvis. Og jeg vet ikke om det er rimeligere for barneskole. Min datter gikk i middelschool.
|
|
|
#139 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalgBarnetrinn. Og "vanlige" folk, ikke oljeinnflyttere. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalgGrunnen til at noen skoler har høye skolepenger er at de ikke følger norsk læreplan, noe som betyr at tilskuddene uteblir eller blir lavere.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|