Sv: Matmote
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Ja, man kan jo kalle det hva man vil, men det går nå like fullt i bølger. På åttitallet var det helst biffsnadder med bearnaise på nittitallet var det tex-mex. Tidligere var det Thousand Island-dressing på absolutt alt, nå er det totalt ut, nå er det pesto og balsamico. Tidligere skulle pizzaen være amerikansk og ha tykk, luftig bunn og masse fyll, nå er det den tynne, italienske pizzaen som selges mest . Alle spiser selvfølgelig det de liker best, men det er påfallende hvor mange som liker best det samme akkurat i den samme perioden. Jeg synes også for øyeblikket at det sjelden blir for mye balsamico, men ser ikke bort fra at jeg kommer til å bli lei av det hvis den smaken går igjen på alt, i flere år, uansett hva slags mat jeg kjøper meg.
Jeg synes det er helt supert når man får inn smaker fra ulike deler av verden, ingenting er bedre enn det, men det som jeg synes blir problemet er når en smakstilsetning blir så populær at den sniker seg inn absolutt overalt, og det blir vanskelig å få kjøpt seg en matbit uten at denne smaken dominerer.
Signerer alt!