Sv: Hva tenker du om jordbruksoppgjøret?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Igjen, det er fint å få nyansert bildet, og særlig når bildet er vanskelig og uoversiktlig for de av oss som ikke sitter med skoene på. Takk! Når det gjelder slaveliknende tilstander, så er det selvsagt ikke sånn i Norge, noe sted. Men, det å utnytte arbeidere fra land som har høy arbeidsledighet og dermed en høy villighet til å jobbe for lav lønn, skjer også her i landet i følge Arbeidstilsynet. I flere bransjer enn jordbruk for øvrig.
Det er helt sikkert en søk sammenlikning, men så synes jeg det er søkt også, å gi inntrykk av at tilstandene beskrevet, kommer til å komme også hit, hvis jordbruksoppgjørene ikke blir akkurat som bondeorganisasjonene ønsker. Det er et alt for regulert arbeidsliv og høyt fokus på arbeidsvilkår fra det offentlige til at jeg kan se for meg slavedrift på norske gårder. Uansett.
Da er vi nok ganske enige ja 
Det vil aldri bli slik i Norge, men det er ingen forskjell for de som utsettes for det, så lenge vi fortsetter å importere og kjøpe billige produkter produsert under svært tragiske forhold, enten det gjelder dyr eller tekstilarbeidere.