|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når unge, vellykkede menn tar livet sitt
Jeg synes det er veldig rart at man kan synes det er vanskelig å forstå at det går an å tenke sånn. Men det er vel et av mine lodd i livet.
|
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er kanskje rart? Men det er vel så enkelt som at jeg ikke klarer å forestille meg at jeg heller vil miste noen av de jeg er glad i enn å ha dem i livet. Sånn fra mitt eget perspektiv, altså. Jeg kan jo se for meg at jeg kan ønske at noen jeg er glad i får slippe å leve mer, for deres egen skyld. (Tror jeg, i hvert fall. Jeg har ikke vært i den situasjonen.)
|
|
|
#3 |
|
bits and pieces
|
Jeg er også her.
|
|
|
|
#4 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når unge, vellykkede menn tar livet sittPå hvilken måte mener dere at det legges lokk på dette? Historisk ja, men mener dere at man gjør det i dag?
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Sv: Når unge, vellykkede menn tar livet sitt[quote=Apple;3972806]På hvilken måte mener dere at det legges lokk på dette? Historisk ja, men mener dere at man gjør det i dag?
|
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Jeg mener ikke at det legges lokk på det på den måten at det er tabu, men fordi det som det nevnes i tråden kan ha en smitteeffekt å snakke for mye om selvmord. Det er nok derfor vi ikke ser store kampanjer i regi av folkehelsa osv også, det hadde det garantert vært om det var en sykdom med så store dødstall hvert år. 530 i snitt pr år, de aller fleste under 50 år. I tillegg kommer alle forsøkene. Til sammenligning døde 188 i trafikken i fjor, hvor mange er eldre. Der gjøres det jo et stort arbeid, holdningsmessig osv. i forhold til trafikkdøden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
En slektning av meg tok livet av seg for mange år siden. Han var tenåring, og i løpet av et par måneder tok tre unge menn i bygda selvmord med samme metode. Det ble sagt at det var smitteeffekt innad i et ungdomsmiljø, og jeg tror egentlig også at det var det. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|