Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gir du barna dine frukt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-14, 11:27   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Neida, og det var jo ikke tilfelle i mitt eksempel, heller. Hvis det derimot er sånn at man bekymrer seg for at barnet spiser frukt og ingenting annet, tar man vel neppe sånt med som tillegg til det man ønsker barnet skal spise?

Det er litt sånn at kulturen er brødmat for alle penga, det er ordentlig mat og det eneste dugande lunsjalternativet. Frukt er mer dessert, belønning eller tillegg. Om ungen spiser 4 eplebiter før det spiser brødmaten sin, ser jeg ikke det som noe problem, og hvertfall ikke noe man irettesetter ungen sin for.

OK, i mitt miljø er man kommet langt forbi dette. I mange barnehager er det slik at enten så kjøper barnehagen inn frukt, eller så tas det med til et felles fruktmåltid. I slike tilfeller skjønner jeg godt at de vil at barna skal spise matpakka si først. Og det sier jeg selv om jeg ofte spør om barnet mitt vil ha frukt om jeg syns det blir for mye brødmat. Balanse er fint. Begge veier.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.