Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 23:44   #1
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Matlaging med lilla mohairgenser på, er ikke verdens beste kombinasjon . Vi hadde skolekjøkken, hvor veninnen min og jeg hadde skikkelige fluffy gensere på. All mat var det lilla hår i . læreren var ikke fornøyd.

Jeg hadde forresten en periode hvor jeg eksperimenterte over hvilke triks jeg kunne bruke for å ikke grine av løk, for her renner det noe jævlig.

Jeg så IKKE lur ut der jeg sto og skrelte løk, med dykkermaske og snorkel. Det funket ikke

Gammel 07-10-06, 23:48   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg hadde forresten en periode hvor jeg eksperimenterte over hvilke triks jeg kunne bruke for å ikke grine av løk, for her renner det noe jævlig.

Jeg så IKKE lur ut der jeg sto og skrelte løk, med dykkermaske og snorkel. Det funket ikke

Svømmebriller funker. Spesielt hvis du rekker ut tunga samtidig. Har prøvd.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:49   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, da så du schmart ut, tenker jeg!

Jeg bare skjærer den veldig fort, jeg, vasker hender, fjøl og kniv og tenker ikke mer på det. Den psykologiske effekten virker. Før, da jeg forsøkte allverdens triks, grein jeg som en unge.

Gammel 07-10-06, 23:56   #4
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du bilde av det?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 00:06   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Har du bilde av det?

Desverre, vi er ikke like forutseende som LilleLeo. Men jeg gjør det ganske ofte, så nesten gang lover jeg at jeg skal ta bilde.

Det hjelper faktisk å bare stikke ut tunga også. Jeg hørte en teori om at det som gjør at det svir i øynene trakk seg mot fuktighet, så hvis du greide å plassere noe "foran" øynene, nærmere løken som var fuktig så gikk disse sivgreiene i den retningen. Stikker man ut en våt tungespiss så funker det faktisk. Men er det mye løk må svømmebrillene på.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 00:08   #6
LilleVims
Aktiv

LilleVims sin avatar

Hvor: Akershus
LilleVims er litt kul
Standard

Det har jeg lurt på lenge!

Aaah - får skaffe meg svømmebriller nå.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 18:47   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ledd og ledd og ledd av denne tråden, men nå datt jeg faktisk, bokstavelig talt av stolen. Jeg tror jeg dør!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 18:55   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger blir bare alt galt. Jeg laget suksessterte på fredag og det uten særlig stor grad av suksess faktisk. Jeg hadde oppi hele egg i stedet for bare eggehvitene da jeg laget bunnen. Greit nok det var jo bare å ta nye eggeplommer til fyllet. Jeg kom borti temperaturregulatoren så kaken ble stekt for varmt og var derfor blitt en anelse brent og tørr. Da jeg skulle legge den over på fatet brakk den litt, så det ble en stor sprekk over nesten hele kaken.

Jeg regnet med at det kunne skjules av fyllet, men siden eggeplommeblandingen begynte å brenne seg på av en eller annen grunn måtte jeg ta den av platen og redde det som reddes kunne, så fyllet ble alt for tynt og la seg ved siden av kaken som en ring rundt kaken på fatet. Den smakte jo ikke helt grusomt da, men det var vel det eneste positive man kunne si om den. Alt som kunne gå galt gikk i grunnen galt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:11   #9
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Vi skulle feire snuppas første burdag, og hadde bedt gjester i tre hele dager til ende...

Første dagen var barnebursdag, og jeg skulle selvfølgelig lage muffins, det er vel obligatorisk... Har en oppskrift jeg pleier å være veldig fornøyd med, men denne gangen gikk et eller annet galt, og jeg har fremdeles ikke funnet ut hva.
De var høye og fine i det ene sekundet, og i neste sekund, flate!

De ble harde, og smakte som kjeks, ikke at det er galt altså, men det skulle da være muffins??

Gubben dro på butikken og kjøpte en ferdig mixpakke til muffins, svingte seg rundt, og vartet opp i bursdag med flotte muffins...

Husmorgenet mitt fikk seg en kraftig knekk den dagen

Så kom dagen for bursdag med besteforeldre, og da skulle det bl.a serveres gulrotkake, også en ting jeg (mot alle odds) pleier å lykkes med!

Men da jeg hadde fått kaka vel inn i ovnen, kom jeg på at jeg hadde to Grandiosa liggende, som vi skulle hive i oss før gjestene kom, så jeg tok ut kaka, og stekte to pizzaer først.

Kaka ble særdeles lite vellykket kan man si, hvis man da ikke liker gulrotkakedeig, kombinert med litt ferdig stekt gulrotkake på toppen...

Og siden jeg er i ammetåka, er dette bare de seneste historiene, jeg er en katastrofe på kjøkkenet, men har mannens ord på at jeg lager bedre kjøttkaker enn svigermor, så da er jeg fornøyd

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 09:42   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slår et slag for løkhakkeren! - Man kan tro at det er en utrolig upraktisk og støvsamlende kjøkkendings, men jeg setter sånn pris på min! (jeg griner om jeg er i samme rom som de som skjærer løk, så jeg er kronisk)

Gammel 25-11-06, 15:05   #11
Mayasmum
Fullverdig medlem

Mayasmum sin avatar

Hvor: Maidstone, Kent, England
Mayasmum er litt kul
Standard

litt snodig med tanke paa tequila aa saann men dypp en sitronskive i salt og hod sitronskiva mellom tennene mens du skjaerer.... hjelper alltid.... det andre er aa smoere litt olivenolje oppi nesa foer du begyner...

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 12:19   #12
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ojojoj, her var det mye morsomt!!

Julen i år skulle vi lage kalkun for første gang (har jo spist det mange ganger da). Vi fulgte oppskriften til punkt og prikke og det så meget bra ut. Helt til gjestene kom og kunne informere om at kalkunen lå opp ned i ovnen, og det jeg trodde var brystfiletene (og omhyggelig hadde pensket og dekket med bacon) var ryggen nesten uten kjøtt. Ergo var store deler av kalkunen omtrent rå, til tross for ørten timer i ovnen.

Jeg har lget blåbærmuffins som ble ca 1,5 cm høye. Ikke EN gjest forsynte seg (måtte servere de, hadde ikke noe annet).

Men den morsomste matepisoden var da jeg skulle lage norsk mat til fransk vertsfamilie, uten at jeg var særlig god i fransk. Kjøttkaker i brun saus ble plutselig til salamifarseboller i karamellsaus. Eh.... Jeg trodde jeg skulle spy, men de franske skrøt fælt av maten og spiste opp. Utrolig høflige folk, hehe.

Sist redigert av Pelle : 27-07-08 kl 13:03.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.