Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-14, 11:37   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Føler meg skikkelig dum på området (les: jeg er ikke lærer og vet ikke så mye om hvordan arbeidet er), men hvorfor i all verden kan de ikke bare føre plusstid som i staten?

Jeg føler meg også litt dum i denne saken og har nok ikke satt meg godt nok inn i den. Jeg ser det finnes lærere som jobber MYE, som har lange dager, som bruker kvelder og helger til retting, planlegging osv. Men jeg ser også det finnes lærere som jobber 100 % som "avspaserer" en uke før eller etter både vinter og høstferie for å få to uker fri, i tillegg til at de har lang sommerferie, juleferie, påskeferie, tar en langhelg osv.

Det jeg lurer på er om det er riktig at det er såpass like vilkår for alle typer lærerstillinger.

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg synes også det er rart at vi skal pålegges videreutdanninger. Jeg har 5,75 år på høyskole, er jeg ikke kvalifisert til jobben snart?

Det er vel videreutdanning ved behov vil jeg tro? Jeg har 6 års universitetsutdanning, men jeg studerer nå ved siden av jobb for å klare å gjøre jobben min bedre. Dette er ikke pålagt fra arbeidsgiver, men jeg ser det som nødvendig selv.

I skolen er det jo hele tiden en utvikling, så om man med jevne mellomrom må videreutdanne seg i klasseledelse, vurdering, et eller annet fag eller hva det nå er, så er vel ikke akkurat det så rart?

Sist redigert av noen : 07-02-14 kl 11:53.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.