Sv: Er det moralsk verre å abortere ett av to foster (tvillinger) enn ett av ett?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Det skjønner jeg og er enig i. Jeg mener bare at det ikke er noen målestokk for om noe er moralsk verre.
Tusen takk for et informativt innlegg om nødprevensjon, siden jeg ikke greier å skjønne alt jeg leser må jeg spørre: Hvis en kvinne har hatt ubeskyttet sex og absolutt ikke ønsker å få et barn, så finnes det metoder som gjør at det er mulig å forhindre graviditet etter samleie? Og disse metodene er "yngre" enn abortloven? Da synes jeg det er rimelig at man prøver å få folk over på disse metodene fremfor "vanlig abort", og muligens også innskrenker abortloven. NB! Jeg tenker da på selvvalgt abort og ikke medisinske tilstander.
Med mindre man veier 80 kilo - da får man bare få ungen, samme hvor gode grunner det er til å la være?
Jeg syns ikke abortloven skal innskrenkes. Grensen på 12 uker gjør at man faktisk har litt tid på seg til å tenke seg grundig om før man gjennomfører, og ikke "panikkaborterer" fordi det er rett før fristen.
Ang fosterreduskjon - jeg er usikker. Følelsesmessig stritter jeg imot, men jeg har ikke noen objektivt gode argumenter, egentlig. Jeg er for selvbestemt abort, og jeg syns ingen har noe med hvilke gode eller mindre gode grunner man eventuellt måtte ha for å velge abort. Enten er det lov, eller så er det ikke lov.
|