|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolestart for 5-åringer?Hvorfor ikke?
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10) Sist redigert av Joy Stark : 28-01-14 kl 15:28. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skolestart for 5-åringer?
Hva ved systemet baserer du dette på? Altså, ikke enkeltepisoder eller ting som er særegne for skolen der barnet ditt går. Siden du mener det kan fikses ved tidligere skolestart, er jeg veldig nysgjerrig på hva du baserer det på.
Hva med de som ikke er det? Jeg har en treåring selv, og han er veldig for seg og flink til mye, men at han skulle klart seg helt alene ved dobesøk, hadde bare medført mye gris og antagelig en syk unge etterhvert.
|
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Jeg er helt enig med Input. Jeg ser ikke nødvendigvis at man ender opp så mye lenger framme ved å starte tidligere, og ser ikke egentlig poenget med å ende opp så mye lenger fremme heller. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med deg og Input!
|
|
|
#6 |
|
|
Akkurat dette er jeg helt enig i, og jeg lurer veldig på hva man egentlig mener med "lenger fremme". Ønsker man å putte mer inn i allmennutdanningen ved å begynne tidligere? I så fall hva?
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Hva er dette for en måte å argumentere på? Hvor sier jeg at tidlig skolestart fikser noe som helst? Hi lurer på hva vi mener, og jeg _baserer_ altså mine svar på hva jeg tenker om saken. Jeg lufter bekymringer og forsøker å finne frem evt. positive sider ved en sånn ordning, dere andre tar dere jo fint av de negative sidene, så trenger ikke min hjelp der. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|