Sv: Tar du "Selfies"?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Ikke sant? Og det irriterer meg kanskje ekstra mye at det er så mye kritikk og latterliggjøring av noe som primært tenåringsjenter driver med. Jeg er enig i at det er synd med veldig sterkt utseendefokus på bekostning av andre ting, og synd om man blir overdrevet opptatt av bekreftelse fra andre, men det at tenåringsjenter definerer sin egen identitet er jo i prinsippet en bra ting - selv om vi ikke alltid er enige i hvordan de definerer den!
Jeg er enig. Og uenig. I det hele tatt er jeg fryktelig ambivalent etter et par uker med elleveåringen på insta og derfor etter å ha fulgt en bønsj med småjenter. "Å, du er så pen", "Å, hvorfor er ikke jeg så pen?", "WOW", "Du er verdens beste" osv. til hvert eneste bilde må jo gjøre noe med ungene? Jeg syns det blir som å delta på en evigvarende IDOL- audition der dommerne er overstrømmende fornøyde.
Samtidig så er det jo hyggelig med fine kommentarer, bekreftelse på at man blir likt og at vennskap befestes.
Men hva med dem som ikke får så mange likes eller kommentarer? Og hva når kommentarene blir stygge og de ikke er vant til annen omgangsform og tror at tilbakemeldinger på internett faktisk har noe med identiteten å gjøre?
Jeg er, som sagt, fryktelig ambivalent og har foreløpig sagt at det iallefall ikke er nødvendig med selfies hver dag. Og at klærne alltid skal være helt på (det ble møtt med iherdig himling da. Heldigvis) 
|