Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sannheten på bordet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-13, 12:41   #22
Meiose
Aktiv

Meiose sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Sannheten på bordet

Jeg tror ikke en bok som dette vil gjøre noe positivt for folkehelsa. Greit med fokus på matproduksjon, men helseutfordringen i vestlige land handler ikke om sprøytemidler i grønnsaker. Jeg jobber med ernæring, og de jeg møter er allerede forvirret av all "informasjonen" vi har tilgjengelig om kosthold nå. For de vil det være positivt og spise mer rent kjøtt/fisk og grønnsaker, punktum. Oppslagene i media er på samme måte som denne boka ikke fra nøytrale kilder, jeg er rimelig sikker på at det mange ganger virker mot sin hensikt. Jeg har inntrykk av at vi blir mer og mer polariserte når det kommer til hvor nøye man er på det man spiser, og er mer redd for de psykiske virkningene av dette begge veier enn for skader man evt får av sprøytemidler.

Og så er jeg bekymret for miljøet og det at vi her i vesten og særlig i Norge skal spise indrefilet av hjemmedyrket smålam som har vært økologisk i fem generasjoner mens flere og flere mennesker sulter.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.