Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Ja! 83 40,69%
På grensen 78 38,24%
Nei 41 20,10%
Mener ikke noe 2 0,98%
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-13, 12:47   #11
Makiwixx
Nybegynner

Medlem siden: May 2013
Makiwixx har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Det som er greia er at Norge er en velferdsstat - som går ut på at vi betaler skatt for å få goder igjen for det, ikke for at andre skal få goder. Det vi betaler i skatt, skal gå tilbake til oss når vi trenger det (f.eks helsehjelp osv). Da synes jeg det blir feil at skattepengene går til utlendinger som kommer hit rett og slett for å få penger uten å jobbe. Og igjen, folk som virkelig sliter og som ville dødd i hjemlandet, mener jeg skal få komme hit, men de må da gjøre det samme som oss for å overleve - jobbe og betale skatt. Da er det greit. Men det er altfor mange som kommer hit bare for å få det bedre uten å gjøre noe for det. Det er innsamlingsaksjoner osv for veldedighet (det kan jeg gjerne betale), men da skal ikke skattepengene gå til det i tillegg. Da blir det ikke en velferdsstat etter definisjonen.
Like I said, man må innimellom være litt egoistisk.
En ting jeg reagerte på var at jeg tidligere i denne tråden så at noen hadde skrevet at de som stemmer AP er smartere enn de som stemmer Frp. Hvor i all verden kommer det fra? Det var vel litt usaklig? Men i min erfaring er det faktisk over halvparten av de som stemmer AP, som stemmer det fordi "familien min gjør det" eller "jeg har bare alltid stemt det", mens de aller fleste av Frp-velgere kan i det minste begrunne hvorfor de stemmer Frp. For all del, de som kan komme med gode grunner til å stemme AP eller hvilket annet parti det skulle være, har min fulle respekt for å stemme det, men hvis du stemmer på et parti fordi noen andre stemmer på det, så synes jeg det er litt patetisk i grunn (uansett hvilket parti det er).
Jeg stemmer Frp fordi de er for mer valgfrihet for enkeltpersoner i mange saker og kommer ikke med masse svada for å unnskylde forbud som ikke har faglig grunnlag (i motsetning til f.eks Senterpartiet). I tillegg så er det Frp jeg er mest enig med i mine personlige prioriterings-saker, som f.eks reptilsaken (som er en sak som ikke har mye å si for de fleste, men som har ekstremt mye å si for meg).

Beklager hvis innlegget ble litt rotete, er litt trøtt i dag...

Makiwixx er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.