|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: JulaftendilemmaYes, man er som kvinne nødt til å være et overkjørende godstog med en ryggløs mann, for å komme skjevt ut med svigerforeldre. Sist redigert av Skremmern : 07-11-13 kl 08:13. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julaftendilemma
Jeg sa ikke at kvinner flest er godstog med ryggløse menn, men min erfaring, både fra RL og forum er at flere kvinner enn menn har høye forventinger til både hus&heim generelt og jule/bursdagsfeiringer spesielt og at de legger lista svært høyt. Da må man enten akseptere at lista er lagt høyere enn de rundt er villige til å være med på, eller-hvis lista er lagt i passe høyde, få mannen sin til å bidra. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Vel, om du tror at det alltid er sånne ting som at noen har gitt ungen en kjeks so er det største av problemer du kan tenke deg overhodet, så er det vel ikke så rart at du virker helt på bærtur her.
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#5 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
I de fleste tilfeller tror jeg at mangel på kommunikasjon er årsak til at forholdet ikke er det beste. Min svigermor skal i utgangspunktet koste alt under teppet, og er veldig konfliktsky, mens jeg skal snakke om alt, nesten hele tiden. Ikke det beste utgangspunktet, og vi har måttet jobbe mye med kommunikasjon for å unngå at forholdet vårt endte i totalt havari. Det krever en del, men samtidig synes jeg det er viktig at vi vet sånn noenlunde hvor man har en person man skal ha såpass mye med å gjøre med som en svigermor. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|