|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
villende
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Så lenge ikke tradisjonen har satt seg skikkelig så skjønner jeg at noen misliker Halloween. Jeg tenker at den dagen vi har klare kjøreregler for hvem som skal gå, når vi skal gå og hvem vi skal gå til, så blir dette en bra dag. Jeg merker jo allerede nå at det begynner å sette seg litt mer - vi vet hvilke hus vi kan gå til, alle barna går i ca. samme tidsrom, og de fleste gjør litt mer ut av ettermiddagen og kvelden. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?
Er det regelen?
|
|
|
#3 |
|
villende
|
For å være på den sikre siden går vi bare til hus som helt tydelig er med, dvs. som har satt ut lykt eller gresskar utenfor. Det er for å ikke gå til de som ikke er med, men som ikke har skjønt at de da må skru av utelampen. Hos oss er det såpass mange hus med gresskar og/eller lykter at det er helt uproblematisk å ikke gå innom de uten lys utenfor. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har gått med de minste jentene i flere år, og har etter hvert innsett at det er best å kun ringe på til dem som har satt ut halloweenpynt eller levende lys. Jeg tror at de som ikke kjenner skikken godt nok fortsatt ikke vet at utelampa skal være skrudd av. Vi går nok glipp av enkelte hus som har godteri på denne måten, men samtidig er vi sikre på å bare treffe på hyggelige folk som vil ha besøk, samt ikke bruke tid på hus der ingen åpner. Jeg kler meg ut til gangs jeg også, bare så det er sagt. Det er litt fordi klassen til nestyngste har hatt fest på skolen først, der foreldrene også blir oppfordret til å kle seg ut. De tre yngste syns det er stas, eldste not so much ... Sist redigert av ElinM : 01-11-13 kl 12:50. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|