|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
flisespikker
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Vet du, dette var interessant. For jeg har jo lest de samme trådene som deg, i seks år, og jeg har ikke skjønt før nå at det finnes folk som leser "jeg mistrivdes, flyttet vekk, og trives mye bedre nå" - som er sånn jeg alltid har lest Candys "jeg har ikke flyttet, jeg har rømt"-utsagn - som "jeg hadde vett til å komme meg unna, og de som ble igjen, de valgte feil" - som du tydeligvis leser det som. Det gjør det jo mye klarere for meg hvorfor det alltid blir så mye sårere følelser i disse diskusjonene.
|
|
|
#202 |
|
flisespikker
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Selv har jeg hverken rømt eller flyktet, og siden jeg er vokst opp i noe som i og for seg er en forholdsvis heterogen by samtidig som den er "distriktet" (siden det er Nord-Norge), føler jeg ikke at jeg hører hjemme i noen av skyttergravene i disse trådene. Jeg har aldri bodd i annet enn by (av varierende størrelse), men tar det så langt ytterst sjelden personlig likevel dersom noen erklærer hvor flott det er for dem og barna å bo på landet.
|
|
|
#203 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg har ett meget bevisst forhold til hvorfor jeg ikke flytter tilbake. Jeg passer ikke inn, det er ikke plassen det er noe galt med, men jeg trivdes ikke. Jeg ser at flesteparten av barndomsvennene mine ikke flytter på seg. |
|
|
|
|
|
#204 |
|
awesom
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg bor i samme by som min far, 10 km fra hverandre. Det er praktiskt når jeg trenger hjelp.
|
|
|
#205 |
|
Textrovert
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?007: Jeg er ikke enig i at det ligger noe moraliserende i det å si at man har "rømt". Jeg har rømt. Den dalen jeg flyttet til som trettenåring, var et mareritt for meg. Jeg var byjenta som like gjerne kunne ha vært fra Mars. Men jeg tilbragte alle feriene mine i andre bygder, der besteforeldrene mine bodde. Dette var en annen kant av fylket, og mentaliteten var en helt annen. Der trivdes jeg, og følte meg mer hjemme. Så det går på personlighet. At jeg ikke trivdes, betyr jo ikke at folk som følte seg hjemme der, var idioter. De har bare rett og slett andre preferanser enn meg.
|
|
|
#206 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#207 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Takk. Begge to. Jeg har følt meg ganske urettferdig misforstått i hele dag.
|
|
|
#208 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Også må jeg bare si at jeg er utrolig forelsket i Oslo etter å ha sett Karpe i dag. Ikke fordi de ikke kunne ha oppstått andre steder, det kunne de sikkert. Men bare fordi de elsker byen sin og gjør sitt for å få den til å bli litt varmere, litt morsommere, litt mer inkluderende. Respekt, ass.
|
|
|
#209 |
|
maler
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Men når man sier at man har rømt og maler ut om hva man har rømt fra, ligger det ikke i dette at de som er igjen er endel av det som det er verd å rømme fra?
|
|
|
#210 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i samme by som mine foreldre. Jeg har bestandig hatt et nært forhold til min familie, og klarte etter hver å overtale mannen til å flytte tilbake til min hjemby. Vi er på tur sammen med foreldrene mine nesten hver søndag. Vi ser dem sjelden ellers i uka på grunn av travle dager for alle parter.
|
|
|
#211 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Katta, det må jo være lov å si at man har hatt en kjip opplevelse, og beskrive hva man mener hva problemet, og likevel skjønne at det er en subjektiv sak. Og igjen tenker jeg at man også kan velge litt hva man leser inn i det andre sier.
|
|
|
#212 |
|
maler
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jo, men det er ikke veldig langt utenfor boksen å føle seg som en del av det opplevde problemet når man er en del av det miljøet som beskrives i mindre fordelaktige ordelag?
|
|
|
#213 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Rockesøster
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg har faktisk rømt fra min bygd. Bygdetrollet var ikke veldig snill med Nextlife da hun var 18 år og enslig mor, og det har gitt varige sår. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Er det ikke relasjoner og mennesker folk gjerne rømmer fra, ikke bygda/byen som sådan? |
|
|
|
|
|
#216 |
|
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg bor strengt tatt i samme lokalsamfunn som mamma og pappa, samtidig som jeg ikke gjør det.
|
|
|
|
#217 |
|
flisespikker
|
Jeg tenker at folk er såpass forskjellige at de trives med forskjellige ting. For eksempel er agenten og jeg forskjellige når det gjelder mange ting - hva vi liker å spise, hva vi liker å lese, hva vi vil jobbe med, hvilken musikk og hvilke filmer vi liker, sikkert mye annet - at ingen av oss umiddelbart kan overføre det på seg selv hvis den andre uttaler seg om noe hun liker eller misliker. Jeg synes ikke det er noe overraskende om vi også er forskjellige når det gjelder hva slags nabolag eller nærmiljø vi trives i.
|
|
|
#218 |
|
maler
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Næsj, hvis noen bytter skole fordi de føler seg utestengt og dårlig behandlet og får det helt strålende på den nye skolen burde kanskje de som var igjen på skolen føle at de var en del av problemet.
|
|
|
#219 |
|
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor en time unna svigermor, men de andre foreldrene våre bor på vestlandet. Vi kunne fint ha bodd der mine bor, not so much der svigerfar bor, tenker jeg. Det har vel mest med hva vi har blitt vant til og trives med etter mange år i / i nærheten av Oslo. For min del var det bortimot skrekken å tenke på å flytte tilbake til der jeg er fra da jeg var 19, men nå kunne jeg godt ha gjort det. Det er imidlertid ikke så aktuelt, siden vi er godt etablerte på alle vis her vi bor.
|
|
|
|
#220 |
|
Søt og rar
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor langt unna alle, bosatte oss i byen hvor vi studerte og møtt hverandre. Jeg kunne nok ha tenkt meg å flytte hjem på tross av en nokså trist oppvekst, av hensyn til foreldrene mine, å kunne leve mer landlig og å tilby barna mer besteforeldrekontakt. Men nå er det toget gått av ulike grunner og vi har det fint her.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|