|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Vi bor i en småby der det finnes mange opplyste, godt utdannende, kunst- og kulturinteresserte mennesker som er opptatt av både å ta vare på det lokale og bry seg om mennesker i andre deler av verden.
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Litt av poenget (men bare litt) var om man har større tendens til å bosette seg nær foreldre på mindre steder. Selv er jeg kjempemisunnelig på dem som har hjelp av besteforeldre i hverdagen, uten at det er aktuelt å bo der de bor av den grunn.
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Jeg er bare så lei av en del hinting på FP om hvordan folk og steder utenfor Oslo er. Litt i denne tråden, mye i andre. Gjerne med referanse til at man bodde i en småby/i en bygd en gang for 10-20 år siden og det var fryktlig. Og man flyttet ikke, man rømte. Og utfra dette konkluderes det med at skal man overleve i Norge må man bo i Oslo/Bærum og helst reise ofte til storbyer i utlandet for å puste fritt. Satt på spissen.
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg har forresten bodd i Oslo i 11-12 år og trivdes veldig godt noen steder og mindre godt andre steder. Nå trives jeg akkurat like bra i en småby.
|
|
|
|
#5 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Men var det ikke deilig å dra på deg lusekofta og trangsynbrillene, slutte å holde deg oppdatert, slippe å gå i teater (eller gud forby opera), begynne å snakke skit om naboen, misunne alle som bor i storbyen og kaste deg over janteloven og atter trykke den til ditt bryst?
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Det var derfor jeg flyttet ut av Oslo selvfølgelig, fordi savnet etter alt dette ble for stort.
|
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Ikke så rart om Oslofolk går mest i operaen, siden det er der den ligger. Litt rart om Tromsøfolk skulle fly nedover et par ganger i måneden for å gå i operaen.
|
|
|
#8 |
|
kan tilsettes alkohol
|
For ikke lenge siden hadde vi en tråd der det ble påstatt at de som er oppvokst i Oslo oftere blir boende på hjemstedet enn andre etter endt studie. Det er jo egentlig stikk i strid med det du tror her. For min del blir det rart å si at man ikke bor i nærheten av foreldrene sine om man bor i ulike bydeler i Oslo. Det er uansett nært nok til å kunne få hjelp i hverdagen om det er det som er poenget.
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg husker ikke den tråden (det betyr ikke nødvendigvis at jeg ikke har deltatt
|
|
|
#10 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bor nært mine foreldre som bor i samme by, det er 10 min å kjøre . Det blir ikke det samme som å si at vi bor i samme nabolag.
|
|
|
#11 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i huset som mannen min vokste opp i, med mine svigerforeldre i leilighet i kjelleren.
|
|
|
#12 |
|
Rockesøster
|
Akkurat det har jeg sittet å prøvd å formulert noe rundt i dag, så takk. Det er flere tråder her nå der det stadig poengteres hvor enkle og lite tenkende de-ikke-storby-boende er. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg vet at det mine innlegg i den andre tråden leses slik, men jeg har understreket at jeg ikke mener at det er et by-bygdfenomen.
|
|
|
#14 |
|
By the Sea
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg tror jeg krysset av for feil - jeg krysset av for at vi bor i samme lokalsamfunn, men vi gjør strengt tatt ikke det. Vi bor i en by på Østlandet og de bor i en bygdekommune 15 minutters kjøring fra oss. Det er jo i nærheten og det er gull verdt for besteforeldrerelasjonen til guttene våre.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|