Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene
Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.
Vi kom nettopp hjem fra en uke i syden. Barna fikk permisjon fra torsdag til torsdag. Dette har vi gjort en gang før i løpet av de 5 årene poden har gått på skolen. Begge skoleungene hadde med seg lekser som de gjorde der nede. Vi gav de kulturelt påfyll ved å besøke gamle ruiner. Begge fikk engelsktrening, spesielt eldste fikk utøvd engelsk muntlig en hel uke. Han fikk oppgaver som å bestille mat, betale i butikk osv. Mellomste fikk et forsprang til svømmeopplæringen på skolen. Hun lærte seg å svømme i løpet av denne uken. Alt i alt lærte nok barna mer på denne turen enn hva de ville lært på skolen samme uke.
Poenget er jo ikke at en ferie er helt unyttig, men argumentene dine faller jo litt dødt når man kan oppleve akkurat det samme når det faktisk ER skoleferie.
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Vår rektor har varslet at hun avslår alle søknader som ikke er sorgbasert.
Samme her. Og jeg syntes det er helt ok, på tross av at det vil innskrenke feriemulighetene våre noe. Om man bestiller sommerferien i GOD tid og velger å bo på litt enkle steder, så kan jeg få råd til ferietur til utlandet likevel, noe som vil gi nøyaktig samme muligheter for opplevelser som andre ferier. Og jeg er alenemor.
Sist redigert av Joika : 23-09-13 kl 20:35.
|