Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Det handler om mye mer en "loose canons" når det gjelder FrP. De er ganske så konsekvente med å hele tiden generalisere og gjøre sitt aller beste for å svartmale og stigmatisere hele folkegrupper. Dette er klassisk populisme og det er så til de grader motbydelig. H og Ap er i en HELT ANNEN kategori med språkbruken sin selv om de også ligger på samme restriktive linje i forhold til asylbarna.
Igjen, kan du fortelle meg HVOR jeg finner at de gjør dette? Partiprogrammet? Media? Og da regner jeg med at du mener utover de tilfellene hvor også andre politiske motstandere mener det samme (som i saken om Asylbarna, eller romfolket for den saks skyld).
Å snakke om populisme 4 uker før valget blir litt spesielt, i og med at milliardene flyr høyt hos alle om dagen, og Det Store Norske leksikons definisjon på begrepet særlig beveger seg mot den grønne delen av partiNorge.