Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FPs partibarometer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du?
Høyre 72 23,30%
Arbeiderpartiet 101 32,69%
SV 38 12,30%
Senterpartiet 7 2,27%
Venstre 43 13,92%
Kristelig Folkeparti 9 2,91%
Fremskrittspartiet 5 1,62%
Rødt 7 2,27%
Miljøpartiet de grønne 16 5,18%
Andre 0 0%
Brokkolipartiet 11 3,56%
Deltakere: 309. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-13, 22:14   #141
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FPs partibarometer

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, for toleranse er jo akkurat det FrP representerer.

Nei, Safran. Jeg gidder ikke ta en diskusjon på hvilke partier som står for hva innen det politiske Norge.

Du understreker imidlertid bare det jeg prøvde å si, at FrP-velgere langt på vei begår harakiri på forumet, hvis de sier det høyt. Det handler om hvor høyt det politiske taket er, og om respekten for at man kan stemme utifra saker man vektlegger. FrP er en felles fiende. Tross for at vi i en annen tråd faktisk fikk slått ihjel myten om at de er FOR diskriminering av homofile.

Gammel 15-08-13, 23:03   #142
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Høyre. Jeg har forhåndsstemt i dag.

Gammel 15-08-13, 23:47   #143
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Psjt, Billa. Det er klart at det ikke er så gøy å være en av få, eller alene, som mener noe annet enn flertallet. Men noe forumselvmord er det ikke. I should know, jeg har helt fint overlevd en tråd der jeg mutt putt alene forsvarer KrF.

Det er ikke lett å være kritisk til abort heller, men det er da noen som har overlevd det også.

Gammel 15-08-13, 23:50   #144
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Ja, for toleranse er jo akkurat det FrP representerer.

Hva i alle dager har det med noe som helst å gjøre?

Er du i det hele tatt uenig i det Billa skriver? Det er da ingen tvil om at det å skulle fronte at man er FrP-vennlig nærmest er sosialt selvmord på FP. Det gjør det vanskelig å ytre seg.

Og, nei, det er ikke slik at FrP-tilhengere bare har "idiotiske tanker". Jeg har en nær slektning som (i kommunepolitikk, vel å merke) fikk oppleve ganske mye dritt fra representanter for de store partiene, og hvor representanten fra FrP var helt fantastisk og nærmest ryddet opp i det som kunne blitt ryddet opp i. Hvis min slektning etter dette var særdeles FrP-vennlig, så ville personen hatt min fulle støtte!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 23:51   #145
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Polyanna: Vi kan diskutere nøyaktig hvor grensen går ("bare" uthengning og FP-tog, eller sosialt selvmord), men du må da se at den konstante uthengningen av FrP-velgere som dumme ikke akkurat fremmer ytringsfrihet?

Gammel 15-08-13, 23:54   #146
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk en veldig fornuftig frp-dame på fb. *bidrar* Jeg har kjent henne siden vi var tenåringer, hun har alltid argunentert for samme ideologi og er åpenbart medlem av frp. Men fornuftig merkelig nok. Jeg er ikke enig med henne, men det er ikke så mange kortslutninger å spore at det gjør noe. Skuffende nok.

Gammel 15-08-13, 23:56   #147
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hva i alle dager har det med noe som helst å gjøre?

Er du i det hele tatt uenig i det Billa skriver? Det er da ingen tvil om at det å skulle fronte at man er FrP-vennlig nærmest er sosialt selvmord på FP. Det gjør det vanskelig å ytre seg.

Og, nei, det er ikke slik at FrP-tilhengere bare har "idiotiske tanker". Jeg har en nær slektning som (i kommunepolitikk, vel å merke) fikk oppleve ganske mye dritt fra representanter for de store partiene, og hvor representanten fra FrP var helt fantastisk og nærmest ryddet opp i det som kunne blitt ryddet opp i. Hvis min slektning etter dette var særdeles FrP-vennlig, så ville personen hatt min fulle støtte!

Billa ber om toleranse for FrP-velgere, noe jeg finner paradoksalt. Derav min kommentar.
Og du har rett i at det er liten tvil om at man blir uglesett for å stå fram som FrP-velger her inne, men det er ganske langt til det å påstå at det ikke er demokrati og åpenhet, altså.

Og vær så snill å ikke tillegge meg meninger jeg ikke har - jeg har ikke påstått at det er slik at FrP-tilhengere bare har idiotiske tanker. Men jeg finner det idiotisk å stemme på dette partiet. Big difference. Huge.

Gammel 15-08-13, 23:57   #148
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes flere partier jeg finner det dumt å stemme på også, men det er bare frp som får den medfarten de får.

Gammel 16-08-13, 00:00   #149
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Og vær så snill å ikke tillegge meg meninger jeg ikke har - jeg har ikke påstått at det er slik at FrP-tilhengere bare har idiotiske tanker. Men jeg finner det idiotisk å stemme på dette partiet. Big difference. Huge.

Hm. Men når du skriver "Er det ikke demokrati selv om noen ikke tør å stå frem med idiotiske tanker? Åja.", så framstår det for meg som om du mener at de som stemmer på FrP har idiotiske tanker. Men det mener du altså ikke?

Gammel 16-08-13, 00:02   #150
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemmer AP.
I mine pur lenge siden unge dager var jeg aktiv i unge Høyre, men etterhvert som årene har gått har jeg hellet mere og mere til den andre siden.
Venstre har endel bra synes jeg i sitt program, men tanken på at de vurderer et samarbeid med FP vel....

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 00:04   #151
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Venstre har endel bra synes jeg i sitt program, men tanken på at de vurderer et samarbeid med FP vel....

Oi! Dette var ny informasjon! Venstre samarbeide med FP? Interessant.

Gammel 16-08-13, 00:05   #152
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Oi! Dette var ny informasjon! Venstre samarbeide med FP? Interessant.

Det forklarer avviket i pollen i forhold til vanlige meningsmålinger ja.

Gammel 16-08-13, 00:14   #153
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har alltid stemt SV eller AP, men i år er eg usikker og vurderer MDG fordi dei ville vore ei nyttig stemme å hatt på tinget. Eg står mellom dei og Venstre trur eg. Samtidig kjenner eg at eg ideologisk er raudare, så eg synest det er vanskeleg.Eg liker ikkje SV slik det har utvikla seg og eg synest mange av sakene dei fronter høgt representerer eit anna verdisyn enn det eg stemde på for fire år sidan.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 01:00   #154
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fryktelig usikker på hva jeg skal stemme i år. Det eneste som er sikkert er at det blir borgerlig. Jeg vet bare at jeg aldri aldri kommer til å stemme sosialistisk.

Gammel 16-08-13, 07:27   #155
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Psjt, Billa. Det er klart at det ikke er så gøy å være en av få, eller alene, som mener noe annet enn flertallet. Men noe forumselvmord er det ikke. I should know, jeg har helt fint overlevd en tråd der jeg mutt putt alene forsvarer KrF.

Det er ikke lett å være kritisk til abort heller, men det er da noen som har overlevd det også.

Det innlegget ditt var fantastisk godt skrevet, forøvrig

Gammel 16-08-13, 08:12   #156
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Men når du skriver "Er det ikke demokrati selv om noen ikke tør å stå frem med idiotiske tanker? Åja.", så framstår det for meg som om du mener at de som stemmer på FrP har idiotiske tanker. Men det mener du altså ikke?

Jo, jeg mener at de som stemmer FrP har idiotiske tanker, men de har ikke nødvendigvis bare idiotiske tanker. Du ser forskjellen, ikke sant?

Gammel 16-08-13, 08:42   #157
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Jo, jeg mener at de som stemmer FrP har idiotiske tanker, men de har ikke nødvendigvis bare idiotiske tanker. Du ser forskjellen, ikke sant?

Ja, selvsagt ser jeg forskjellen. Jeg ser også tydelig at du forsøker å flisespikke deg ut av poenget. Nemlig at det å si at man stemmer på FrP er såpass stigmatiserende at det kan (merk "kan" - jeg sier ikke at det "vil") være et problem for demokratiet.

Til å være såpass langt til venstre i politikken som jeg er, føler jeg det unektelig skrekkelig merkelig å forsvare FrP-ere.

Gammel 16-08-13, 08:42   #158
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille Meg:

Gammel 16-08-13, 09:09   #159
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg kan ikkje prikke deg, Lille meg, men eg synest det du skriv er veldig viktig! Det går an å vere ueinige med parti og deira velgjarar på ein ordentleg og sakleg måte og godta at folk har andre meininger utan å lage personkarakteristikkar av det.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 10:18   #160
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig. "Demonisering" kalte Poly det i KrF-tråden, og det er et godt begrep. Man kan fint være et godt menneske og likevel komme til andre konklusjoner enn meg på veldig mange ting. (Tror jeg. )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.