Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-13, 16:30   #31
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Vanskelig denne synes jeg Jeg er dessverre rimelig sikker på at antallet uker som blir tatt ut av fedre, kommer til å synke betraktelig dersom ferdrekvoten tas bort Sålangt så er det vel ingenting som tyder på at trenden er at fedrene stadig tar en større del av permisjonen (utover de pålagte ukene)?

Noen som vet hvor mange fedre som tar ut mer enn fedrekvoten? Jeg antar det finnes statistikk på dette? Magefølelsen min sier at det ikke er mange

For min egen del så er det helt klart at fedrekvote ikke hadde noe å si. Jeg har alltid sett på det som en selvfølge at permisjonen var noe man delte. LøveMannen visste ikke engang at det var mulig...men han var selvsagt helt enig. Vi løste det slik at vi først hadde 4 uker sammen etter fødselen (2 uker permisjon, pluss 2 uker oppspart ferie for ham), så hadde jeg 4 måneder og deretter hadda han 4 måneder. Dette er snart 10 år siden, og det var ikke akkurat populært på LøveMannens arbeidsplass (stort privat, mannsdominert firma.). Han var visst den første som gjorde noe slikt

Fra et likestillingsperspektiv er det vel ikke noen tvil om at dedikert fedrekvote fungerer. Så kan man spørre seg om folk flest faktisk ønsker seg en reell likestilling. Der er jeg mer i tvil dessverre og hva gjør man da?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.