Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-13, 10:52   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Målet med fedrekvoten er blant annet et likestilt samfunn. Et likestilt samfunn har mer kompetente fedre enn et samfunn uten likestilling. Denne kompetansen og dette samfunnet kommet ikke av seg selv.

Jeg tror nok i større grad enn Høyre at mennesker lever i et samspill med andre og at dette også i stor grad påvirker valg. Jeg tror ikke det er det fullstendig frie valg som gjorde at min svigermor ble husmor og har tatt alle bleieskift.

Jeg har tro på en del samfunnsmessige føringer fram mot felles goder. Likestilling anser jeg som et gode.

Skal det være fullstendig fritt med foreldrepermisjon så bør egentlig hver familie bare få pengene utbetalt og så selv bestemme hva de gjør med dem.

Det brukes ord som tvang om menn som må ta permisjon. Denne "tvangen" handler også om kvinner. Hvorfor skal begge foreldre tvinges? Kan de ikke finne en grei ordning selv med pengene? Betale praktikant?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.