Sv: Hva er sommerferie for deg?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Enig! Jeg er ikke interessert i å overta familiehytta dersom det bir akuelt en gang, til tross for at det er min barndoms paradis. Til og med ikke for mine barns skyld. Mange av vennene våre sier at jeg sikkert kommer til å angre. Det kan være. Akkurat nå blir jeg stresset bare av tanken på alt vedlikehold på hytta.
Åhh, du må tenke deg godt om den dagen det blir aktuelt.
Vi har overtatt min far sitt barndomshjem 3 timers kjøring fra der vi bor.
Her har vi brukt de siste årene til restaurering av huset. Nå når vi er så å si ferdig med det har vi et stort prosjekt med sjøen. Graving, støping, ny brygge og naust som snart skal opp. I tillegg har vi ryddet i strandlinjen og fått på mer sand. Vel og merke er det ikke vi som gjør det meste med sjøen, men noe blir det jo.
I tillegg har vi 5 mål rundt huset vi skal holde sånn noenlunde i orden. Jeg ELSKER det. Vi koser oss noe helt enormt når vi er her, men tar ofte turer opp i huset der vi ikke gjør noe. Tror det er viktig. Foreldrene mine har vært bekymret for arbeidet vi har kjøpt oss, men de ser jo selv hvordan vi koser oss med det, så nå "slapper" de helt av i forhold til det.
Jeg er ikke typen som normalt liker å jobbe fysisk, her oppe gjør jeg det mer enn gjerne. Rart i grunnen, men slik er det nå. Jeg er sikker på at det har med trivselen å gjøre, i tillegg til at vi selvsagt ser resultatet av alt arbeidet vi har lagt ned, og er storfornøyde med det.
Ungene storkoser seg her (vel, strengt tatt eldste og yngste, ungdommen synes det er kjedelig), men slik er det jo i perioder.
Jeg er så glad så glad vi gjorde dette.
Bare et lite innlegg ang det å ha sommerhus/hytte, da jeg ser mange skriver det som en negativ ting.
En må selvsagt få mene det, men vil nå bare si at jeg er sikker på at mange synes sommerhus/hytte kun er positivt.
Nå skal det nevnes at jeg følger skolen sine ferier, og mannen jobber i nordsjøen, dermed kan vi tilbringe mye av tiden vår her i sommerhuset.
|