|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
|
Sv: GPS-klokke for å lokalisere barnet?
Tja. Umiddelbar reaksjon er at det er ugreit. At barna er klar over at loggen kan sjekkes når som helst og at filtere installeres på maskin er så klart riktig og lurt og greit. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
maler
|
Hvorfor er det greit å sjekke loggen når som helst når det ikke er greit at det sjekkes fortløpende?
|
|
|
#143 |
|
|
Vanskelig å forklare, men jeg steiler på det. (Strålende argumentasjon, Maverick! Strålende!) |
|
|
|
|
|
#144 |
|
maler
|
Mens det ikke er greit å ha muligheten til å sjekke hvor barnet er hvis man stusser på den fronten?
|
|
|
#145 |
|
|
Det er evigstor forskjell på å ha på babycall på et barnerom med en baby som kan skade seg om den stuper ut av sengen, enn å ha på en device på en unge som er stor nok til å henge ute med venner. Synes jeg. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
maler
|
Det er ikke kjempeuvanlig å ha babycall på rommet til et barn som er stort nok til å være der alene med venner heller.
|
|
|
#147 |
|
|
Sv: GPS-klokke for å lokalisere barnet?Jeg har aldri hørt om noen som har hatt babycall hos barna i mer enn babyalderen, men så henger jeg litt etter på slikt. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
maler
|
Det er ganske mange som mener "se hva slags sider ungen har vært innpå" med å sjekke loggen. Jeg har heller aldri følt behov for det, men jeg vet etter diverse foreldremøtesamtaler at det ikke er helt uvanlig å sjekke den loggen jevnlig.
|
|
|
#149 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det blir tillatt fra 1.9.13.
Igjen, det er det som bekymrer meg etter å ha jobbet endel med teknologi ift mennesker med redusert kognitiv kapasitet. De rundt har i liten grad reflektert over hva det innebærer og hvor stor grad av informasjon man faktisk får. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
maler
|
Men går det over hodet an å tenke seg å ha noe som ikke er kontinuerlig påskrudd, men som kun brukes i nødsfall? Jeg kunne ikke tenke meg å ha noe som fulgte med hvor ungene var og som pep når de gikk utenfor lovlig grense tror jeg. Det får jeg grøsninger av. Uten å helt kunne si hvorfor jeg heller i og for seg.
|
|
|
#151 |
|
|
Sv: GPS-klokke for å lokalisere barnet?Dere som seier at dere kunne tenkt dere og tracke barn, men ikkje tenåringar t.d., når tenkjer dere å slutte? Om ein vert van til å kunne sjekke opp kvar 7- åringen er, klarer ein å la vere når barnet er blitt 17? Eg berre spør, fordi det er noko med vanen og.
|
|
|
#152 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: GPS-klokke for å lokalisere barnet?Jeg leste artikkelen, og syns han var fullstendig på viddene. Blant annet skriver han at han syns de gjør mye bra i USA rundt det å passe på unger, og at han ønsker seg voksne "natteravner" i gatene midt på dagen.
|
|
|
#153 |
|
Det er mulig idag, er på den måten den brukes mest. Lokalisering ved avvik (feks bruker borte fra leiligheten sin lenge). Men det skal ikke mange tastetrykkene til før man vet posisjon uansett. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
maler
|
Hm.
|
|
|
#155 |
|
Jeg problematiserer vel mer enn avviser bruk av GPS og synes at slike diskusjoner er veldig nyttige for å få belyst flere sider ved å bruke lokaliseringshjelpemidler. Det må være opp til hver enkelt å bestemme hva de vil. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
maler
|
Treningsklokker funker kanskje bare en vei.
|
|
|
#157 |
|
De gjør dessverre det. Men det er lys i tunnelen med barneklokka Filip, når den en gang kommer til Norge da. Det bør den jo gjøre med norsk gründer. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Ringskrømt
|
Sv: GPS-klokke for å lokalisere barnet?Men er dere virkelig redde for at foreldre skal spore 18-åringer, ektemenn o.l.? Hvorfor skal man i så fall spore 18-åringer? Fordi man ikke stoler på 18-åringen? Fordi 18-åringen har brutt tilliten før, og ikke er til å stole på? Fordi man er redd DenStoreSkumleVerden? Fordi man ikke klarer å slutte? Sist redigert av Skremmern : 12-07-13 kl 22:47. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Fordi FP ikke er gjennomsnittet av alle mennesker. Alle foreldre er ikke som "oss".
|
|
|
#160 |
|
Epikur
|
Dette er jeg helt enig i. Har man barn som ikke takler frihet på en ansvarlig måte, kan de ikke få frihet. Det er veldig enkelt. Da må de være i hagen til de er store nok til å kunne ta en telefon eller se på en klokke.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|