Sv: All inclusive - ja eller nei?
Når man har AI, bor man på et avgrenset område, gjerne med ekstra bra beliggenhet, på stranden. Jeg har hatt AI ved to anledninger, i karibien og på gran canaria. Man er jo på hotellområdet hele tiden, går med armbånd som man må vise for å ha tilgang på området og restaurantene. Jeg synes det var litt ille å sitte på disse flotte anleggene og ha ferie i et fmmed land hvor bare jeg og ikke de som faktisk bodde der hadde tilgang. Det føltes ikke bra i det hele tatt.
Jeg er sikkert en snobb, men å reise i mange timer for å utelukkende oppholde seg inne på et område sammen med andre som er ute i samme ærend uten å bevege seg utenfor hotellområdet i særlig grad føles bare ikke bra, rett og slett.
Og selv om de store hotellene ansetter lokale, så er de drepen for små lokale bedrifter. Og de store buffetne tre ganger om dagen må jo medføre utrolig mye sløsing?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|