Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er NAV virkelig så ille?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-13, 00:08   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er NAV virkelig så ille?

Oslo78: Av og til er det sånn at man må kommanderes til å holde senga. Jeg har også sittet hos fastlegen på svangerskapskontroll en gang og fikk beskjed om at "dette kommer du aldri til å bestemme selv, nå bestemmer jeg for deg. Du skal ut av vakt". Og av og til er det riktig og nødvendig. Men i langt flere tilfeller er kontakt med arbeidsplassen viktig for prognosen for å komme tilbake etter endt sykmelding. Det jobbes jo mye med det også, at man må bort fra at sykmelding betyr fri med lønn. Sykmelding skal være fritak fra de arbeidsoppgavene man ikke kan utføre og mulighet til behandling.

Gammel 23-05-13, 00:09   #2
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Oslo78: Av og til er det sånn at man må kommanderes til å holde senga. Jeg har også sittet hos fastlegen på svangerskapskontroll en gang og fikk beskjed om at "dette kommer du aldri til å bestemme selv, nå bestemmer jeg for deg. Du skal ut av vakt". Og av og til er det riktig og nødvendig. Men i langt flere tilfeller er kontakt med arbeidsplassen viktig for prognosen for å komme tilbake etter endt sykmelding. Det jobbes jo mye med det også, at man må bort fra at sykmelding betyr fri med lønn. Sykmelding skal være fritak fra de arbeidsoppgavene man ikke kan utføre og mulighet til behandling.

Ja! Der sa du det!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 00:16   #3
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

[quote=Katta;3708438]Oslo78: Av og til er det sånn at man må kommanderes til å holde senga. Jeg har også sittet hos fastlegen på svangerskapskontroll en gang og fikk beskjed om at "dette kommer du aldri til å bestemme selv, nå bestemmer jeg for deg. Du skal ut av vakt". Og av og til er det riktig og nødvendig. Men i langt flere tilfeller er kontakt med arbeidsplassen viktig for prognosen for å komme tilbake etter endt sykmelding. Det jobbes jo mye med det også, at man må bort fra at sykmelding betyr fri med lønn. Sykmelding skal være fritak fra de arbeidsoppgavene man ikke kan utføre og mulighet til behandling.[/quote]

Ja, jeg er helt med på alt du sier her. Kontakt med arbeidsplass hadde jeg jo flere ganger i uka - på telefon. Jeg klarte på ingen måte å komme meg dit de første månedene. Jeg hadde ingen problemer med å tenke jobb og snakke om jobb - men jeg kunne ikke gå, kjøre bil, stå oppreist i noen særlig grad, osv. Jeg klarte ikke å spise, sove eller gå på do. Det var ikke så aktuelt å være på jobb - og jeg er veldig, veldig glad for at både lege og NAV så det. Jeg mener det fortsatt bør være mulig å være helt sykemeldt en periode når man er totalt arbeidsudyktig - og at man bør ha fokus på kostnader gjennom et helt liv. For meg som hadde 35 år igjen å jobbe og utsikter til å bli helt arbeidsfør igjen, mente NAV at det var vel verdt pengene å la kroppen min få tid til å bli skikkelig frisk slik at jeg ikke ble gående som jojo-arbeidskraft inn og ut av jobb resten av livet.

Å komme tilbake til jobben er et av de største høydepunktene i mitt liv - men ikke før kroppen begynte noenlunde å fungere igjen. Jeg gledet meg tussete til å begynne igjen.

Veldig enig i det siste du skriver. Bare det er aksept for at i noen (få?) tilfeller er det faktisk ingen oppgaver overhodet man kan gjøre.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.