|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Biltema er lagd for menn
Men overskriften på tråden er jo at Biltema er lagd for menn, da må du jo mene at det er en distinkt forskjell mellom menn og kvinner på dette emnet?
|
|
|
#2 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Ja, man skulle tro det.
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Jeg synes ikke det er en spesielt kontroversiell ting å si. De fleste som selger noe har en målgruppe og utformer produkter og markedskommunikasjon deretter. Og som flere har sagt før, det er flere menn som skrur, snekrer og mekker, så jeg er rimelig sikker på at det er disse mennene butikken primært er laget for.
|
|
|
#4 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Jeg må bare utdype litt her. Jeg har så langt egentlig ikke deltatt i den kjønnsdebatten som denne tråden utviklet seg til.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat som Löplabbet, som akkurat kunne tilby meg råsa løpesko. Til voksne kvinnfolk, i verdens rikeste land!
Jeg er enig med deg i det du skriver her (og det jeg kuttet bort), men hvorfor skriver du dette i denne tråden? Mener du at noen har gitt uttrykk for noe sånt her? Jeg er ikke handy, men det er ikke mannen heller, og jeg klarer ikke å sette sånt i sammenheng med hvilket kjønn vi har.
For min del handler det ikke bare om hvorvidt folk får "utfolde seg" uavhengig av kjønn, men også om bevisste og ubevisste holdninger knyttet til dette. Og det er kanskje spesielt de ubevisste holdningene som gjør meg til ei sur strømpe når jeg påpeker dem. Men jeg gjør det fordi jeg synes det er viktig. Når det gjelder HIs intensjon, så må jeg innrømme at jeg har vært veldig lite opptatt av HI i det hele tatt i denne tråden, men jeg kan jo skjønne at det kanskje føles litt voldsomt når man har startet en tråd som ender opp slik. Jeg diskuterer ikke videre for å diskutere HI, jeg mener å diskutere dette generelt.
Jeg oppfatter at "vi" er uenige på ihvertfall to punkter: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Og jeg har tro på at det er lettere å få forståelse for sine holdninger og meninger om man ikke er så himla dødsalvorlig og "streng" _hele_ tiden. Men igjen; dette er noe jeg har erfart, og jeg hevder slett ikke at dette fungerer for alle over alt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Mener du at det er lettere å bli hørt hvis man ikke er så dramatisk og hurpete?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Noen ganger. Ikke alltid. Og for ordens skyld: Jeg beskylder ingen i tråden her for å være dramatisk og hurpete. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Flawsome
Og så lurer jeg på om jeg ikke helt skjønner hva du egentlig spør om, siden jeg brukte begreper som dødsalvorlig og "streng" og ikke dramatisk og hurpete. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|