Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff: Drikker du saft?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Drikker du saft?
Ja, hver dag (til mat og som tørstedrikk) 20 10,75%
Bare til spesielle typer mat 50 26,88%
Bare hvis det er veldig varmt 11 5,91%
Nei, aldri 37 19,89%
Bare hvis det ikke finnes alternativ drikke 63 33,87%
Pudding 14 7,53%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-13, 18:58   #21
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Drikker du saft?

Det var liksom ingen alternativer som passet helt. Jeg drikker saft, men det går veldig i perioder. Nå driver jeg og skal avvenne meg med brus, så da drikker jeg saft innimellom, og mer enn vanlig. men etterhvert regner jeg med at det blir sånn dann og vann.

Gammel 09-05-13, 19:06   #22
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Vanligvis drikker jeg ikke saft, men jeg har (dessverre) fått smaken på Fun light fruktfest, og drikker derfor så snart den står på bordet.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:09   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt som aldri. Det er ikke godt nok til å forsvare kaloriene.

Gammel 09-05-13, 19:11   #24
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Ingen svaralternativer som passet. Jeg drikker saft hvis jeg har lyst på saft. I snitt ender jeg vel på 2-3 glass i uka. Tror ikke saft er min største last.
Det er solbærsaft vi har i hus forresten.

Gammel 09-05-13, 19:14   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En sjelden gang. Liker helst iskald Fun light med isbiter om saft skal være aktuelt. Sukkersaft klarer jeg ikke.

Gammel 09-05-13, 19:20   #26
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svaralternativ passer ikkje. Eg drikk saft til graut, og ein sjeldan gong om eg rett og slett får lyst på. Drikker sukkerholdig saft, for eg verken toler kunstig søtning eller er begeistra for smaken.

Gammel 09-05-13, 19:28   #27
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker solbærsaft den ene gangen i året vi har risengrynsgrøt, altså lille julaften. De som har vondt i halsen får varm solbærsaft med sitron. (Skjønt selv har jeg gått over til ingefær/hvitløk/sitron-brygg når halsen verker.)

Og så kjøpte jeg en god gammeldags Gøy med fruktchampagne da jeg fant det i butikken for en stund siden. Den var min favoritt da jeg var barn, og gikk rett hjem hos Ullungen. For meg var den ikke så gjev lenger, selv om lukten hensetter meg til barndommens hyttesomre.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:33   #28
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Drikker Fun Light til middag og kanskje ett og annet glass utenom. Jeg er ikke så glad i vann som tørstedrikk, så da blir det ligh saft. *Vill og galen* .

Drikker vann om jeg trener da.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:37   #29
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Berre til graut. Ein gong ca annakvar veke.

Gammel 09-05-13, 19:40   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker saft om jeg får servert det og det ikke finnes noe alternativ. Jeg foretrekker solbærsaft framfor annen saft, og den bør helst være så tynn som mulig - det er i grunn nok å leie saftflaska foran vannglasset.

Gammel 09-05-13, 19:47   #31
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Bare hvis det ikke finnes alternativ drikke.
Jeg er ikke glad i saft, nei. Resten av familien drikker det til grøten på lørdag, jeg drikker vann til.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:49   #32
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker det i perioder. Jeg syns Lerums husholdningssaft uten tilsatt sukker er god. Jeg drikker den som tørstedrykk, meget sjelden til mat. Da drikker jeg vann (og vin).

Jeg er ikke spesielt glad i brus.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:51   #33
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte "Nei, aldri", men det har vel vært noen ganske få unntak, som første fødsel. Jeg tåler hverken sukker eller søtningsstoffer særlig godt, og saft er ikke godt nok til at jeg tar ubehaget som følger med. Vi har ytterst sjelden saft i hus, i grunnen.

Gammel 09-05-13, 19:52   #34
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker det hvis jeg får det servert. Da jeg var liten drakk jeg saft hver dag.

Gammel 09-05-13, 19:53   #35
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes det er vondt. Av kalde, ikke alkoholholdige drikker drikker jeg bare vann med og uten kullsyre + juice en sjelden gang.

Gammel 09-05-13, 19:54   #36
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er sant. Jeg drikker vanlig rød saft til risgrøt. Men det spiser vi stort sett bare til jul her i heimen.

Gammel 09-05-13, 19:56   #37
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Drikker saft til risengrynsgrøt og noen ganger varm saft. Varm saft er godt mot sårnhals og hvis jeg har gått langt på ski. Fun light drikker jeg inninellom, kan gå uker mellom. Brukes mest om sommeren slm turdrikke.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 20:05   #38
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hva som vil være viktig å svare. Jeg drikker saft veldig sjelden - men jeg er innmari glad i å prøve nye smaker - også saft, så det skjer jo. Ikke til noen spesiell type mat eller noe sånn.

Gammel 09-05-13, 20:06   #39
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Veldig sjelden, men må ha til rømmegrøt. Da helst solbærsirup.

Gammel 09-05-13, 20:06   #40
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Nei, aldri saft (med mindre det er det eneste jeg får servert). Men jeg drikker rødbrus til rømmegrøt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.