Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er NAV virkelig så ille?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-13, 23:11   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er NAV virkelig så ille?

Opprinnelig lagt inn av Krinoline, her.

Poenget er at det høyst sannsynlig ville vært et litt annet "klima" på ei nettside hvor vi diskuterer med navn, kontra hvor vi bruker nick.

Jeg er på et forum der man bruker fullt navn, og det er, for å si det forsiktig, veldig kjedelig sammenliknet med FP. Det er ikke personangrepene som gjør FP bra, men at mange deler personlige erfaringer. Det er mye, mye mindre av det på et forum der man er åpen om hva man heter.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 23:17   #2
Krinoline
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2012
Krinoline er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er på et forum der man bruker fullt navn, og det er, for å si det forsiktig, veldig kjedelig sammenliknet med FP. Det er ikke personangrepene som gjør FP bra, men at mange deler personlige erfaringer. Det er mye, mye mindre av det på et forum der man er åpen om hva man heter.

Hvorfor kjemper du da sånn for å rødprikke meg fordi jeg her deler mine personlige erfaringer? Det er mulig jeg er grønn og teit på dette med forum (sjekk antall innlegg), men jeg synes det er noe nedlatende og stygt å skulle rødprikke. Sånn a la Hyacints uttalelse om meg som et nek. Hvilken tilfredsstillelse får man av å skrive sånt? Er det vanlig her? Diskuterer gjerne med deg ja, hvis jeg har gjort noe feil må du gjerne si ifra. Men foretrekker at man kan ha forskjellige meninger uten å måtte ty til personangrep

Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 23:19   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor kjemper du da sånn for å rødprikke meg fordi jeg her deler mine personlige erfaringer? Det er mulig jeg er grønn og teit på dette med forum (sjekk antall innlegg), men jeg synes det er noe nedlatende og stygt å skulle rødprikke. Sånn a la Hyacints uttalelse om meg som et nek. Hvilken tilfredsstillelse får man av å skrive sånt? Er det vanlig her? Diskuterer gjerne med deg ja, hvis jeg har gjort noe feil må du gjerne si ifra. Men foretrekker at man kan ha forskjellige meninger uten å måtte ty til personangrep

Siden du er grønn og ny, har jeg rødprikket Hyacinthen for deg. :hjelpsom:

Og mine rødprikker begynner pinadø å svi etterhvert, ser jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 09:52   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor kjemper du da sånn for å rødprikke meg fordi jeg her deler mine personlige erfaringer?

Det er ikke dine personlige erfaringer som er problemet for meg, det er mer måten du sier det på. Selv om din kompis ble frisk av at noen fortalte ham at han ikke var så syk som han trodde (?), så er det ikke slik for de fleste. Min personlige erfaring er at de aller fleste syke NAV-klienter legger ned massiv innsats for å fremstå som friskere enn de er.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 11:00   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er ikke dine personlige erfaringer som er problemet for meg, det er mer måten du sier det på. Selv om din kompis ble frisk av at noen fortalte ham at han ikke var så syk som han trodde (?), så er det ikke slik for de fleste. Min personlige erfaring er at de aller fleste syke NAV-klienter legger ned massiv innsats for å fremstå som friskere enn de er.

Vel, dette er et diskusjonsforum og ikke la-alle-føle-seg-fabulous-forum dette. Om argumentene holder så er det ikke grunn til å bli usaklig fordi om det som ble sagt ikke var i en tone som mottaker likte.

Og så kan folk slutte med personlige historier i slike diskusjoner, for de er faktisk som oftest ikke relevante for diskusjonen og som oftest bare øker konfliktgraden.

Problemene er : hvordan skal man kunne gi hjelp til de som trenger det, samtidig som at de som egentlig ikke trenger økonomisk hjelp, men mer hjelp til å komme ut av passiviten sin får slik hjelp.

Samtidig så vet vi at vi har ikke råd til det velferdsnivået som vi har nå i fremtiden. Man kan godt bli sint over at det kommer til å bli prioriteringer fremover, men det er jo klart at støtten til mer uklare muskel og skjelettplager kommer til å forsvinne, fordi det faktisk ikke er nok penger.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.