Sv: O-russ og alkohol
Det meste er mer synlig på bygda, men jeg tror ikke det er så mye verre på bygda enn i byer. Etter 35 års erfaring fra diverse bygder ser jeg jo helt klart at bygdene utvikler seg, heldigvis. Den bygda jeg vokste opp i på 80-tallet har en ganske annen kultur i dag.
Sitat:
Ifølge NOVAs Ung i Oslo-undersøkelse fra 2012 har 43,4 prosent av 9.- og 10.-klassingene i Ullern bydel vært beruset. Også på statistikken over hasj- og marihuana-misbruk ligger ungdom fra vestkanten høyt.
(Hentet herfra, og henviser til denne undersøkelsen.)
Jeg tror ikke tallet er like høyt på ungdomsskolen her i bygda, det er jeg faktisk veldig sikker på. Jeg er aktiv i ungdomsmiljøet her i bygda, har tett kontakt med både ungdom, ungdomsråd, helsesøster og leder av ungdomsklubben, og har god oversikt over hvem av ungdommene som har debutert med hva. Det er ikke mange av ungdomsskoleelevene som har vært beruset, det kan jeg si med stor sikkerhet. (Og jada, jeg vet at ungdom ikke forteller alt til voksne. Men de forteller til hverandre, som forteller til hverandre, som igjen forteller til en voksen.)
Sist redigert av 007 : 06-05-13 kl 17:25.
|