Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-13, 11:52   #521
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvsagt er det større sjans for lojalitetskonflikter i et lite miljø enn et så stort at man aldri engang trenger å ta stilling til det. At det er lettere å tråkke i baret i en situasjon man faktisk står oppi enn en som bare er teoretisk er temmelig selvsagt. Det er ikke det samme som at byfolk aldri ville gjort det samme, hadde de havnet i samme lojalitetskonflikt.

Joda. Helt klart tettere bånd og lettere å komme i lojalitetskonflikt. Det var generaliseringen, sannhetsvitnet og særlig denne jeg reagerte på:

Sitat:

Altfor tette bånd mellom for mange, politikere og lærere spesielt.

007 er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 16:01   #522
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror vi skal ta høyde for at jenta har vært både vampete og utfordrende og vanskelig og seksualisert i sin oppførsel. Når jeg tenker på henne, ser jeg for meg et par jeg gikk på ungdomsskole med, som typisk var sammen med mye eldre gutter og skrøt av at de hadde debutert. Jeg tror mange voksne så på dem som trøbbel.

Ikke min oppfatning. Hun var jo innesluttet og vanskelig å få i gang en samtale med i starten. Typisk lett offer, etter hva jeg har lært på Oprah.

Gammel 04-05-13, 17:07   #523
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg formulerte meg visst litt klønete. Jeg har ikke belegg for å hevde at hun er noe som helst. Jeg mente å ta høyde for at hun KAN ha vært for eksempel vampete, og at det er derfor noen mener at hun har skylden selv. Men at poenget er at det ikke betyr noen ting hvilken oppførsel hun har hatt, så lenge hun forteller sannheten.

Jeg har egentlig lest så lite jeg klarer om detaljene i denne saken.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 18:11   #524
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg uttaler meg altså kun om de bygdene og bygdesamfunnet jeg kjenner til, og der har tette bånd mellom lærere og politikere, (siden de gjerne var de samme), vært svært sterke, av den typen som gjorde at rektoren på ungdomsskolen som stadig tittet innom jentegarderoben for å skifte lyspære, i stedet for å bli avskjediget fikk tilbud om ny stilling som skolesjef. Ikke så i direkte kontakt med elevene, lissom.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 18:19   #525
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ok, jeg uttaler meg altså kun om de bygdene og bygdesamfunnet jeg kjenner til, og der har tette bånd mellom lærere og politikere, (siden de gjerne var de samme), vært svært sterke, av den typen som gjorde at rektoren på ungdomsskolen som stadig tittet innom jentegarderoben for å skifte lyspære, i stedet for å bli avskjediget fikk tilbud om ny stilling som skolesjef. Ikke så i direkte kontakt med elevene, lissom.

Politikerne var neppe involvert i den avgjørelsen, det var nok en ren administrativ beslutning. At noen flyttes opp i systemet fordi de ikke fungerer i felten, er ikke helt ukjent hverken i bygd eller by, tror jeg.

Gammel 04-05-13, 18:28   #526
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Politikerne var neppe involvert i den avgjørelsen, det var nok en ren administrativ beslutning. At noen flyttes opp i systemet fordi de ikke fungerer i felten, er ikke helt ukjent hverken i bygd eller by, tror jeg.

Jeg tror ikke jeg gidder å ta denne diskusjonen. Hvis man har kjent bygdedyret på kroppen og opplevd dette, vet man at det finnes. Og at det er mye mer fremtredende der det er små forhold, enn i en by hvor det er mulig å være anonym.

Så finnes det så klart flotte bygder hvor dette ikke skjer. Det betyr fortsatt ikke at den ukulturen jeg snakker om ikke finnes i de bygdene jeg kjenner.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 18:40   #527
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

"Øygard, klokken 13.22: Du ser da kje me!

Jenta, klokken 13.23:

Øygard, klokken 13.25: Ha døm vukse enda mair?

Jenta, klokken 13.26: Kæ laingje vil du sjå <3

Jenta, klokken 13.34: Kæ du driv mæ?

Øygard, klokken 13.35: Ainsleg att nå ... uff folk ut å inn haile tie

Øygard, klokken 13.42: Like bron på båe? ... Ser på d

Jenta, klokken 13.43: Du har fint arbeid! Kæn sitta på skype dagen lang ;P

Øygard, klokken 13.43: Berre med deg

Øygard, klokken 13.44: Må du ha på denne hengjekorga?

Jenta, klokken 13.45: Neida

Øygard, klokken 13.45: Namm namm namm

Jenta, klokken 13.45: Nå?

Øygard, klokken 13.46: Slurp

Øygard, klokken 13.46: SLURP!!!"

Donaldspråk ja,

- og "folk ut å inn haile tie" er nok når de kommer inn med nytt godteri til ordføreren siden han snakker om "namm namm" og "Slurp slurp" rett etterpå

Gammel 04-05-13, 18:54   #528
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

I forhold til by og byd tror jeg det er forskjellig fra sted til sted, men jeg merker stor forskjell fra å bo i Oslo og nå i en mindre by.
Taushetsplikt er en større utfordring og jeg merker at det er vanskeligere å ha rollen som privatperson og mor samtidig som jeg har en rolle i barneverntjenesten. Lærere og andre foreldre snakker anderledes til meg og jeg må utvise mye større forsiktighet og proffesjonalitet fordi jeg møter klienter, koleger og sammarbeidspartnere i mange flere settinger.
I Oslo var det svært skjeldent arbeid og privatliv møttes, her skjer det daglig og vi bor i norges 6. største by.
Det er en utfordring, selv om jeg tror de fleste håndterer dette på en god måte så kan jeg godt se at det er en risikofaktor på små steder.

Sist redigert av era : 04-05-13 kl 19:52.
era er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 19:23   #529
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også at dette er en faktor som har vært medvirkende i denne saken, i hvertfall. Og at avdelingeleder/rektor på jentas skole håndterte dette på en svært lite heldig måte - og det ligger jo i bygdas natur at man har slike utfordringer der. Alle kjenner alle og de fleste har mange ulike relasjoner til hverandre - man kan være både kolleger, venner og i slekt - og ansatt i tjenester som gir tjenester til folk som er vennene dine, barna til vennene dine eller foreldrene til vennene dine.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 20:54   #530
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke jeg gidder å ta denne diskusjonen. Hvis man har kjent bygdedyret på kroppen og opplevd dette, vet man at det finnes. Og at det er mye mer fremtredende der det er små forhold, enn i en by hvor det er mulig å være anonym.

Så finnes det så klart flotte bygder hvor dette ikke skjer. Det betyr fortsatt ikke at den ukulturen jeg snakker om ikke finnes i de bygdene jeg kjenner.

Poenget mitt var ikke at bygdedyret ikke finnes, men at eksempelet ditt ikke var særlig illustrerende for problematikken du nevnte.

For øvrig undrer det meg i denne saken at ikke det såkalte bygdedyret har dempet Øygards tilnærmede gudestatus. Jeg mener, noen må jo ha visst om disse elskerinnene og ha reagert på Øygards "omsorg" overfor den fornærmede jenta?

Gammel 04-05-13, 20:58   #531
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Eksempelet er illustrerende fordi 90 % av lærerne også satt i kommunestyret/var gift med rådmannen/hva-har-du. Så også rektor.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 21:01   #532
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget mitt var ikke at bygdedyret ikke finnes, men at eksempelet ditt ikke var særlig illustrerende for problematikken du nevnte.

For øvrig undrer det meg i denne saken at ikke det såkalte bygdedyret har dempet Øygards tilnærmede gudestatus. Jeg mener, noen må jo ha visst om disse elskerinnene og ha reagert på Øygards "omsorg" overfor den fornærmede jenta?

Næh, det er jo problemet med bygda, at enkeltpersoner får heltestatus og ingen tør å si i mot. Jeg kjenner veldig godt til et eksempel der en lærer på en barneskole behandlet sine egne barn forferdelig. Fordi hun var lærer, var hun venn med alle de andre lærerne, og fordi det var et lite sted, var hun også venn med alle damene i barnevernet, venn med tannlegen, venn med helsesøster osv. Da barna hennes ble voksne, og sa høyt hva de hadde opplevd, svarte alle de voksne: "Ja, vi skjønte jo at det var noe, men..." Denne damen var som Øygard; veldig omgjengelig, veldig godt likt og ingen kunne troooo noe slikt om henne, selv om alle egentlig så det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 23:11   #533
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Næh, det er jo problemet med bygda, at enkeltpersoner får heltestatus og ingen tør å si i mot. Jeg kjenner veldig godt til et eksempel der en lærer på en barneskole behandlet sine egne barn forferdelig. Fordi hun var lærer, var hun venn med alle de andre lærerne, og fordi det var et lite sted, var hun også venn med alle damene i barnevernet, venn med tannlegen, venn med helsesøster osv. Da barna hennes ble voksne, og sa høyt hva de hadde opplevd, svarte alle de voksne: "Ja, vi skjønte jo at det var noe, men..." Denne damen var som Øygard; veldig omgjengelig, veldig godt likt og ingen kunne troooo noe slikt om henne, selv om alle egentlig så det.

Jo, men burde det ikke da ha poppet opp en hel gjeng som ikke var det miiiinste overrasket, altså - etter avsløringene i tingretten? Jeg har ikke inntrykk av at det har gjort det.

Gammel 04-05-13, 23:14   #534
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jo, men burde det ikke da ha poppet opp en hel gjeng som ikke var det miiiinste overrasket, altså - etter avsløringene i tingretten? Jeg har ikke inntrykk av at det har gjort det.

Jeg har hatt den utsøkte gleden av å lese kommentarfelt på lokale blogger i dag, og han er visst utvilsomt uskyldig til det motsatte er bevist. Så hvis det bare kommer noen bevis, altså faktiske bevis, daaaaaaaaa skal de tro på jenta.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 23:16   #535
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Finnes det faktisk de som enda tror han? Utrolig. Jeg lurer på hva det er med slike folk? Er det intelligensen det skorter på?

Gammel 04-05-13, 23:16   #536
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er jo de som "skjønte at det var noe, men..." a.k.a de som advarte om at hun kunne bli forelsket.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 23:18   #537
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hun har visstnok røyket hasj ved flere anledninger. Så da lyver hun så klart om dette.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 23:19   #538
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Finnes det faktisk de som enda tror han? Utrolig. Jeg lurer på hva det er med slike folk? Er det intelligensen det skorter på?

Det finnes jo faktisk også folk som tror at Hitler var snill med jødene og ga dem husrom under krigen.

Gammel 04-05-13, 23:24   #539
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

De andre utroskapsgreiene, da? Var det bare sånt man må regne med, han er jo mann? Eller det legger vi oss ikke borti, det får være mellom Rune og Reidun? Vi støtter ham likevel.

Jeg klarer bare ikke å fatte hvordan dette samfunnet funker. Hvorfor ønsker de å stille seg bak en mann som beviselig bedrar kona si og griseprater med en mindreårig på nett? Jeg hadde hatt behov for å markere at jeg tok avstand.

Gammel 05-05-13, 01:07   #540
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvorfor er det et poeng at hun ikke er fra Vågå? Det synes jeg er et argument som er helt ekkelt å høre. Er man liksom annenrangs når man ikke er derfa? (Jeg har lest dette flere steder på entt i dag - av folk som hevder å være fra Vågå.)

Jeg tror jeg må slutte å lese kommentarer om denne saken på nett. Og så håper jeg at det er vanlige, fornuftige folk i den juryen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.