|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#521 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Joda. Helt klart tettere bånd og lettere å komme i lojalitetskonflikt. Det var generaliseringen, sannhetsvitnet og særlig denne jeg reagerte på:
|
|
|
|
|
#522 |
|
rakkarpus
|
Ikke min oppfatning. Hun var jo innesluttet og vanskelig å få i gang en samtale med i starten. Typisk lett offer, etter hva jeg har lært på Oprah.
|
|
#523 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg formulerte meg visst litt klønete. Jeg har ikke belegg for å hevde at hun er noe som helst. Jeg mente å ta høyde for at hun KAN ha vært for eksempel vampete, og at det er derfor noen mener at hun har skylden selv. Men at poenget er at det ikke betyr noen ting hvilken oppførsel hun har hatt, så lenge hun forteller sannheten.
|
|
#524 |
|
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Ok, jeg uttaler meg altså kun om de bygdene og bygdesamfunnet jeg kjenner til, og der har tette bånd mellom lærere og politikere, (siden de gjerne var de samme), vært svært sterke, av den typen som gjorde at rektoren på ungdomsskolen som stadig tittet innom jentegarderoben for å skifte lyspære, i stedet for å bli avskjediget fikk tilbud om ny stilling som skolesjef. Ikke så i direkte kontakt med elevene, lissom. |
|
|
|
|
#525 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Politikerne var neppe involvert i den avgjørelsen, det var nok en ren administrativ beslutning. At noen flyttes opp i systemet fordi de ikke fungerer i felten, er ikke helt ukjent hverken i bygd eller by, tror jeg.
|
|
#526 |
|
|
Jeg tror ikke jeg gidder å ta denne diskusjonen. Hvis man har kjent bygdedyret på kroppen og opplevd dette, vet man at det finnes. Og at det er mye mer fremtredende der det er små forhold, enn i en by hvor det er mulig å være anonym. |
|
|
|
|
#527 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
#528 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)I forhold til by og byd tror jeg det er forskjellig fra sted til sted, men jeg merker stor forskjell fra å bo i Oslo og nå i en mindre by.
00 04 10 Sist redigert av era : 04-05-13 kl 19:52. |
|
|
|
|
#529 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg tenker også at dette er en faktor som har vært medvirkende i denne saken, i hvertfall. Og at avdelingeleder/rektor på jentas skole håndterte dette på en svært lite heldig måte - og det ligger jo i bygdas natur at man har slike utfordringer der. Alle kjenner alle og de fleste har mange ulike relasjoner til hverandre - man kan være både kolleger, venner og i slekt - og ansatt i tjenester som gir tjenester til folk som er vennene dine, barna til vennene dine eller foreldrene til vennene dine.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#530 |
|
Make it count!
Poenget mitt var ikke at bygdedyret ikke finnes, men at eksempelet ditt ikke var særlig illustrerende for problematikken du nevnte.
|
|
#532 |
|
|
Næh, det er jo problemet med bygda, at enkeltpersoner får heltestatus og ingen tør å si i mot. Jeg kjenner veldig godt til et eksempel der en lærer på en barneskole behandlet sine egne barn forferdelig. Fordi hun var lærer, var hun venn med alle de andre lærerne, og fordi det var et lite sted, var hun også venn med alle damene i barnevernet, venn med tannlegen, venn med helsesøster osv. Da barna hennes ble voksne, og sa høyt hva de hadde opplevd, svarte alle de voksne: "Ja, vi skjønte jo at det var noe, men..." Denne damen var som Øygard; veldig omgjengelig, veldig godt likt og ingen kunne troooo noe slikt om henne, selv om alle egentlig så det.
|
|
|
#533 |
|
Make it count!
Jo, men burde det ikke da ha poppet opp en hel gjeng som ikke var det miiiinste overrasket, altså - etter avsløringene i tingretten? Jeg har ikke inntrykk av at det har gjort det.
|
|
#534 |
|
|
Jeg har hatt den utsøkte gleden av å lese kommentarfelt på lokale blogger i dag, og han er visst utvilsomt uskyldig til det motsatte er bevist. Så hvis det bare kommer noen bevis, altså faktiske bevis, daaaaaaaaa skal de tro på jenta. |
|
|
|
|
#535 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Finnes det faktisk de som enda tror han? Utrolig. Jeg lurer på hva det er med slike folk? Er det intelligensen det skorter på?
|
|
#536 |
|
|
Nei, det er jo de som "skjønte at det var noe, men..." a.k.a de som advarte om at hun kunne bli forelsket.
|
|
|
#538 |
|
Personlig pessimist
|
Det finnes jo faktisk også folk som tror at Hitler var snill med jødene og ga dem husrom under krigen.
|
|
|
#539 |
|
Make it count!
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)De andre utroskapsgreiene, da? Var det bare sånt man må regne med, han er jo mann?
|
|
#540 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Og hvorfor er det et poeng at hun ikke er fra Vågå? Det synes jeg er et argument som er helt ekkelt å høre. Er man liksom annenrangs når man ikke er derfa? (Jeg har lest dette flere steder på entt i dag - av folk som hevder å være fra Vågå.)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|