Sv: Skifte bilradio
Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.
Den var jo billig! Tror jeg tar opp igjen tanken på Spotify i bilen 
Hva du trenger i tillegg kommer vel ann på hvilken bilstereo du har nå... Jeg har sånn ca denne, og da blir denne typen som er linket til mye mindre/smalere, og en list eller kasse må vel monteres i tillegg. Kan hende det var derfor jeg fikk oppgitt en høyere pris? Det var for stereo som passet i Passaten min (stort display)

Det finnes en del spesialtilpassede løsninger for VW/Audi/Skoda/Seat som er "plug and play". F.eks. Pioneer har egne enheter for å erstatte de originale spillerene direkte. VAG-konsernet har samme løsning i så mange modeller og selger såpass stort volum av biler, at det blir det hensiktsmessig for for produsentene å ha egne modeller for disse bilene.
I tillegg finnes det en løsning fra Denison (http://www.bilradiospes.no/m/shop/?katid=1228) som gjør at man kan få USB-tilkobling i hanskerommet mot de originale bilstereoene til VAG. Man kan skifte sang etc. via multifunksjonsratt også. Og det kommer vel sangtittel etc. i display for kjørecomputer.
Monteringsramme hvis man skal ha 1-DIN-bilstereo til VAG koster et par-tre hundrelapper. Men det finnes også en rekke bilsteroer som er 2-DIN slik at de passer mer direkte. Og adaptere for nyere VW er ikke dyrt hvis man i det heletatt trenger det.
Det er ellers en del som kjøper mer avanserte originale modeller brukt på nettet og erstatter de enkleste originalmodellene. En del som setter inn mer avanserte selger de originale brukt.
Det er også en del leverandører som har høyttalere ment for å erstatte de originale i en rekke VW-modeller.